כטב"מ מתאבד, "כנראה איראני", תקף ספינה ישראלית באוקיינוס ​​ההודי

"מקור ביטחוני אמריקאי" אמר לסוכנות הידיעות AP כי "ספינה ישראלית" הותקפה ,ככל הנראה ,על ידי מל"ט איראני מתאבד מדגם "שאהד 136" באוקיינוס ​​ההודי בבוקר יום שישי, 3 בדצמבר.

לפי הגורם האמריקאי הספינה הותקפה במים הבינלאומיים של האוקיינוס ​​ההודי.

הגורם הוסיף: "המל"ט התפוצץ וגרם נזק לספינה, אך הצוות לא נפגע".

סוכנות הידיעות Associated Press תארה את הספינה כשייכת לחברתו של איש עסקים ישראלי עידן עופר. ככל הנראה כלי השיט הפליג תחת דגל מלטה.

בכיר אמריקני, שלא רצה להיחשף בשמו, אמר לסוכנות הידיעות AP כי ספינות אמריקאיות באזור "ממשיכות לעקוב מקרוב אחר המצב".

הוא סירב לציין את הסיבות לכך שהוא רואה את איראן מאחורי המסך של מתקפה ימית זו.

נציגותה של איראן באו"ם לא השיבה לשאלות התקשורת הבינלאומית בהקשר זה.

 

מוקדם יותר מסרה רשת "אלמיאדין" בלבנון, המקורבת לאיראן וחיזבאללה, כי תקרית זו התרחשה בלילה שלפני יום שישי בבוקר וזמן קצר לפני ההתחלה הרשמית של ההפסקה בפעולות הצבאיות של ישראל וארגון חמאס.

רשת זו דיווחה על השריפה שפרצה על הספינה לאחר שהמל"ט התפוצץ עליה.

בשבוע שעבר נטלה קבוצת אנסארולה, הזרוע הצבאית של החות'ים, אחריות על חטיפת ספינת ה-Galaxy Leader במימי האזור, בטענה כי מדובר בכלי שיט "ישראלי".

משרד ראש הממשלה בישראל הכחיש את הקשר של המדינה עם ספינת ה-Galaxy Leader וזיהה את הרפובליקה האסלאמית של איראן, התומכת בחות'ים, כגוף מאחורי האירוע.

 

יחיא סארי, הדובר הצבאי של החות'ים בתימן, אמר גם הוא ביום ראשון האחרון, כי הקבוצה הזו תתקוף את כל הספינות בבעלות או בניהולן של חברות ישראליות.

בערוץ הטלגרם של קבוצה זו המזוהה עם איראן, הוא ביקש מכל המדינות להוציא את אזרחיהם שעובדים כצוות על סיפון הספינות עם דגל ישראל.

לפני כן אמר מנהיג החות'ים, עבדול מאליק חות'י, כי כוחותיו ימשיכו לתקוף את ישראל ויפגעו בספינות ישראליות בים האדום ובמיצר באב אל-מנדב.

מפקדת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, CENTCOM, הודיעה כמה ימים לאחר מכן שהמשחתת האמריקאית "תומס הדנר" יירטה והשמידה כמה מל"טים של המיליציות החות'יות הנתמכות על ידי איראן בים האדום.

ביום ב' האחרון, סנטקום כתבה ברשת החברתית X כי המל"טים הללו שוגרו מהאזור שבשליטת המיליציות החות'יות בתימן.

מוקדם יותר, המשחתת האמריקנית מסוג "ארלי בורק" הפילה מל"ט חות'י תימני מעל הים האדום ביום רביעי, 15 בנובמבר.

Arleigh Burke class این ناو شکن محافظ ناوهای هواپیمابره - YouTube

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות