לראשונה, ארה"ב תוקפת מטרות של מיליציות איראניות על אדמת עיראק

שני גורמים צבאיים אמריקאים חשפו כי ארה"ב פתחה במתקפות אוויריות נגד מיליציה פרו-איראנית על אדמת עיראק, בתגובה לפגיעה בבסיס "עין אל-אסד" האמריקאי, ממערב לבגדד, לפנות בוקר (שלישי)

זו הפעם הראשונה שדווח כי כוחות אמריקאים בתוך עיראק הגיבו למתקפה נגדם, למרות שהיו נתונים לעשרות תקיפות שם לאחרונה.

שני הגורמים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס ביום שלישי בערב כי בסיס האוויר עין אל-אסד הותקף על ידי טיל בליסטי מטווח קצר, מה שגרם לפציעתם של שמונה אנשים ולנזק קל לתשתית.

התגובה האמריקאית הגיעה באמצעות מטוס  AC-130 שפגע ברכב של מיליציה פרו-איראנית, ומספר אנשים שהשתתפו בהתקפה, וגרם למות חלק מהם ולפציעתם של אחרים, על פי גורמים רשמיים.

ארה"ב הגיבה בעבר לתקיפות שכוונו נגד כוחותיה בעיראק ובסוריה השכנה, ושפלגי המיליציה העיראקית נטלו עליהן אחריות.

מטוס AC-130 אמריקאי.

קרדיט: חיל האוויר האמריקאי

תקיפה על בסיסים אמריקאים בסוריה ובעיראק

התקפות מזוינות על כוחות אמריקאים באמצעות מל"טים וטילים החלו ב-17 באוקטובר, ומיליציה חמושה עיראקית קשרה אותם לתמיכה האמריקאית בישראל בתוקפנותה נגד עזה.

ההתקפות על מטרות אמריקאיות סיימו הפסקת אש בת שנה עם וושינגטון, שהוכרזה באופן חד צדדי על ידי המיליציה העיראקית, שחלקן נוצרו בעקבות הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003, ואחרות ב-2014 כדי להילחם ב"מדינה האסלאמית" (דאעש).

תקיפה אווירית ראשונה מזה שנתיים

התקיפה האווירית היום היא הראשונה שארצות הברית ביצעה בעיראק מזה יותר משנתיים ונטלה אחריות רישמית.

אתמול, שלישי, פרסמו חשבונות מדיה חברתית הקשורים למיליציות עיראקיות הצהרה בשם מי שכונה "ההתנגדות האסלאמית בעיראק", שהודיעה כי אחד מחבריה נהרג "במהלך קרב" נגד כוחות אמריקאים.

יותר מ-60 התקפות על בסיסים אמריקאים

מאז 17 באוקטובר, כוחות ארה"ב והקואליציה הבינלאומית היו הותקפו יותר מ-60 פעמים בעיראק ובסוריה, וכתוצאה מכך עשרות חיילים נפצעו קל, אך כולם חזרו לשירות, לפי גורמים אמריקאים.

לארה"ב יש 900 חיילים בסוריה ו-2,500 בעיראק, ולדבריה משימתם היא לספק ייעוץ וסיוע לכוחות מקומיים המנסים למנוע את חזרתו של דאעש.

קרדיט: סוריה טי וי      קרדיט לתמונות: סוריה טי וי