צמרת החמאס שחוסלה ברצועת עזה

חמאס הודיעה היום רשמית כי אחמד בחר, בכיר התנועה ומי ששימש כיושב ראש הפרלמנט הפלסטיני בפעל, חוסל לפני מספר ימים בהפצצה של צה”ל.
בחר הוא בכיר הארגון, מקורבו בעבר של השיח’ אחמד יאסין ומי שעמד מטעם חמאס בראשות הפרלמנט הפלסטיני, במקומו של עזיז דויכ, בכיר הארגון שנעצר באחרונה בידי צה”ל בחברון.
גורם בישראל מעלה את האפשרות כי גם אחמד רנדור, מי ששימש כמח”ט הצפון של החמאס, חוסל באחת משתי התקפות שבוצעו בסוף השבוע על יעדים עזה.
רנדור הוא מספר שלוש בהירארכיה הצבאית של חמאס, מקורבם של מוחמד דף ומרואן עיסא, וחבר המועצה הצבאית.
רנדור היה מקורבו של רמטכ”ל החמאס, אחמד ג’עברי ואחד ממתכנני המבצע לחטיפתו של החייל, גלעד שליט.

אחמד בחר, בכיר התנועה ומי ששימש כיושב ראש הפרלמנט הפלסטיני בפועל:

קרדיט: חמאס

בישראל מעריכים כי גם רוחי מושתהא, בכיר הארגון ויד ימינו של סינואר, חוסל באחרונה.
מושתהא הוא בכיר משוחררי עסקת שליט, אחרי יחיא סינואר.
בתקיפות האחרונות נפגע גם סאמח אלסראג’, חבר הלשכה המדינית השביעי של חמאס שחוסל מאז החלה המלחמה. סראג’ הקים את יחידת הסייבר ההתקפית של חמאס שפועל מטורקיה וניהל אותה מרחוק, מרצועת עזה.
גם אימן סיאם, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס וראש מערך הטילים בזרוע הצבאית, חוסל בימים האחרונים לאחר ששרד שני ניסיונות חיסול בעבר.
גם עצאם דעאליס, שמשמש כראש ממשלת החמאס בפועל חוסל, כנראה בהתקפות האלה
אל רשימת המחוסלים מצטרף גם מצטפא סואף, פובליציסט ועיתונאי בכיר בשירות חמאס.

 

הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, שמהווה את מקור כוחו העיקרי של יחיא סינואר, ספגה באחרונה מכות קשות כאשר שבעה מאנשיה חוסלו, בהם אוסאמה מזיני, ששימש גם כיושב ראש מועצת השורא של חמאס, גמילה שנטי, זכריא אבו מעאמר וג’ואד אבו שמאלה.

בישראל מעריכים כי חמאס איבד שליטה על מרחב עזה, על השטח שעד לוואדי עזה. מוצבים ומערכי טרור קרסו, מפקדים מגלים סימני שחיקה ואובדן. עוד מעריכים בישראל כי בח’אן יונס, המוקד הבא של הלחימה, כנראה, איבד חמאס נכסים חשובים בדרך לפגיעה בסינואר, שלפי שעה אין מידע על מיקומו ואשש בינתיים, מוסיף לקיים קשר עם חו’ל.

קרדיט: ערוץ הטלגרם ברוך ידיד     קרדיט לתמונה: דובר צה”ל