הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל כולל טילים מונחי לייזר וציוד צבאי מגוון

מסמך סודי של הפנטגון חשף כי ארה”ב סיפקה לישראל כלי נשק שונים בנוסף לטילי כיפת ברזל, בתקופה שבה הממשל והקונגרס האמריקני עדים לחילוקי דעות לגבי עמדתם באשר למלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה.

המסמך שהגיע לידי סוכנות “בלומברג” הראה כי ארה”ב שלחה לישראל טילים מונחי לייזר, פגזי ארטילריה, מכשירי ראיית לילה, פצצות חודרות בונקרים וכלי רכב צבאיים חדשים, לפי רשימה פנימית של הפנטגון.

הפנטגון הוסיף כי הסיוע הביטחוני הזה נמשך כמעט על בסיס יומיומי, ומטרתו להבטיח שלישראל יהיו האמצעים להגן על עצמה.

 

בהודעה הוסיפו כי ארה”ב משתמשת בהשפעתה הפנימית בערוצים תעשייתיים אמריקאים כדי להאיץ את אספקת הנשק לישראל.

הסיוע הצבאי הזה נתקל בביקורת מצד ארגוני סיוע, שלדבריהם הוא מאפשר לישראל להמשיך בהפצצה שהרגה יותר מ-12,000 פלסטינים בעזה.

הארגונים קראו לשר ההגנה האמריקני לויד אוסטין להפסיק לשלוח פגזי ארטילריה בקוטר 155 מ”מ, וציינו שהם לא מדויקים ונופלים 25 מטרים מהיעד שלהם.

במקביל, המדיניות האמריקנית משנה את עמדותיה בנוגע למלחמה בעזה, שכן חילוקי הדעות עברו מאחורי הקלעים של מחלקת המדינה למסדרונות הקונגרס.

חלק מהעוזרים העובדים בקונגרס הודיעו שהם לא יכולים עוד לשתוק לגבי המתרחש בעזה, וקראו לבוסים שלהם לדרוש הפסקת אש, שחרור אסירים והפסקת ההסלמה.

מאות עובדים השתתפו גם בהפגנות פרו-פלסטיניות וחתמו על מכתבים הקוראים לחברי הקונגרס לנקוט עמדה נחרצת בנוגע למערכה הצבאית הישראלית.

مجلة المسلح - "روكيتسان" التركية تختبر بنجاح منظومة صواريخ موجهة بالليزر

קרדיט: לבנט-סוכנויות     קרדיט לתמונה: אלמוסאלה ניוז