מלחמה בצפון? מומלץ לא למהר! דעה

ברור שאנחנו חייבים להגיב ובעוצמה גדולה יותר על כל תקיפה שלחיזבאללה והאירגונים הפלסטינים על שטח ישראל או על כל כלי טיס או שייט שלנו כולל גם מי שטס בשמי לבנון.

ברור שאנחנו חייבים לסכל כל חוליה של לוחמי החיזבאללה שמסכנת את ישובינו וכוחותינו, לסכל גם מתוך ידיעה ברורה שכתוצאה מכך החיזבאללה ישוב וישגר רקטות פצמ"רים וקורנטים למטרות בשטח ישראל.

קיימת הבעיה המתמשכת והמחריפה עם יותר מ 100 אלף תושבי הגליל העליון והגליל המערבי שנאלצו לעזוב את מקומות מגוריהם ועבודתם.

אבל אנחנו ,כפי שציין פעמים רבות האלוף יצחק בריק, לא הכנו היטב את הצבא והמדינה למלחמה כוללת רב זירתית, לכן נתוני הפתיחה לא טובים.

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל

 

המשמעות:

ברור שבמלחמה כוללת ננצח אבל במחיר גבוה מאוד.

צפוי שיהיו כאן לעורף האזרחי אבדות כבדות מאוד והרס נרחב.

ברור שהכוח היבשתי, הנדרש כדי לכבוש את דרום לבנון ולרסק את ארץ החיזבאללה ובמחיר סביר, חייב להיות גדול מאוד, היום הכוח הזה חסר מאחר וחלק ניכר מצה"ל מרותק לרצועה.

יש לדעת שהבעיה העיקרית שלנו היא בתחום הגנת העורף מאש הכבדה תלולת המסלול ובעיקר פגיעת הרקטות הכבדות ארוכות הטווח (זלזל) והטילים המדויקים האחרים של החיזבאללה.

נכון שאנחנו המדינה המוגנת בעולם נגד רקטות וטילים, בתחום הזה הושקעו עשרות מיליארדים ומאמצי פיתוח גדולים ואכן יש לנו מערכות יירוט משוכללות רבות ועדיין… זו רק הגנה סבירה ויקרה נגד אירועים במסגרת המב"מ, תקריות אש קצרות וסבבי מלחמה קצרים.

אין בעולם כולו הגנה יעילה באמצעות טילים נגד טילים שיספקו הגנה שיכולה להיות יעילה גם נגד שיגור של לפחות 100 אלף רקטות וטילים חלקם גם כבדים, חלקם גם מדויקים, שיגור שיתבצע למרכזי האוכלוסיה והמתקנים החיוניים.

אז לצערי ,אם איראן והחיזבאללה יאפשרו ,וזה לא בטוח, ואם לא יהיה אסון כבד, אנחנו נאלץ להגיע להסדר שכמו כל הסדר במזרח התיכון יהיה הסדר זמני ,לצערי, וזו נקודת המפתח במאזן הכוח הצבאי.

אין לנו עדיין תותחי לייזר שהם, אתם צריכים לדעת, האמצעי היחיד שהיה יכול היום ויוכל, כך אני מקווה בעוד שנים ספורות, לנטרל את האיום הזה.

צה"ל: החשד לחדירה במרחב האווירי בצפון הארץ נשלל

קרדיט: אלי בר און – מתמחה בכלכלה, טכנולוגיה של אמל"ח כטילים מדויקים ולייזרים רבי עוצמה, ראש צוות הגנה אקטיבית ואש מנגד של המכון לטרור של אוניברסיטת רייכמן ובחקר ביצועים.      קרדיט לתמונה: דובר צהל