הגונב מגנב: אוקראינה מצליחה לשבט את המל"ט המתאבד האיראני "שאהד-136"

אוקראינה החלה בייצור סדרתי של מל"ט מתאבד הדומה מאוד  למל"ט Shahed 136 מתוצרת איראן, כך אמר המנכ"ל של חברת Ukroboronprom. לדבריו, טווח הלחימה הסטנדרטי של המטוס החדש הוא 1,000 ק"מ.

 

יצרנית הנשק הממלכתית האוקראינית אמרה שהיא תיתן עדיפות ל-"פרויקטים מורכבים ויקרים יותר" במקום ליצור עותק של התחמושת המשוטטת  האירנית-רוסית ולפתח תוכנית כטב"מים FPV.

כלי תקשורת רבים באוקראינה שיתפו את החדשות של תעשיית ההגנה האוקראינית (UDI) שהחלה לכאורה בייצור סשרתי שלה מל"ט המתאבד Shahd-136, ואפילו כמה כלי תקשורת מערביים ציטטו את ההצהרה בהתייחסם לראיון עם הרמן סמטנין, ראש של UDI.

למעשה, במהלך הראיון הנ"ל, סמטנין דיבר עם "אוקראינסקה פרבדה" על משהו אחר לגמרי. כשנשאל ישירות על התקדמותו של המל"ט, בעל טווח תקיפה של עד 1,000 קילומטרים, הוא אישר כי הוא כבר יוצר "בשיתוף פעולה עם שותפים זרים", בהזמנת כוחות ההגנה האוקראינים והשתמשו בו בהצלחה.

المعرفة العسكرية: الطائرة بدون طيار الانتحارية "شاهد- 136" - تطورات العالم الإسلامي

קרדיט: ערביכ נט ניוז

 

בתשובה לשאלה האם זה דומה לתחמושת השוטטת מסוג "שאהד" האיראני, הוא השיב: "יש הרבה יצרנים בבעלות המדינה ובבעלות פרטית באוקראינה. יש לנו את המקבילה לשאהיד, ויש גם דגמים חזקים יותר כי השאהיד לא טס כל כך רחוק. התמקדנו בהפקת פרויקטים מורכבים, יקרים ובעלי ביצועים גבוהים יותר", אומר נשיא UDI.

הוא הוסיף: "שאהד 136 מסוגל לטוס עד 1,000 ק"מ, שכן הוא שימש לתקוף את אזור לבוב ב-19 בספטמבר. על פי ההודעה הרשמית שהוציא חיל האוויר האוקראיני, הוא שוגר מפרימורסקו-אחטארסק ברוסיה, שנמצאת 1,120 קילומטרים מלבוב בקו ישר, שלא לדבר על כך שנתיבי הטיסה של ה-Shahed-136 לעולם אינם מגיעים ישירות ליעד. בינתיים, איראן אומרת שהמל"ט שלה יכול להגיע ל-2,500 קילומטרים (אם כי הביצועים האמיתיים עשויים להיות נמוכים ממה שפורסם).

איראן חושפת גרסה חדשה של מזל"ט המתאבדים Shahed 136 עם מנוע סילון

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות