מכון מחקר סורי: הערכת המודיעין האמריקאי באשר לכוחות הפרוקסי האיראני

מכון "נורס למחקרים" הסורי מפרסם את מה שעל פי מיטב ידיעתו היא הערכת המודיעין האמריקאי באשר לפעילות חיזבאללה והמיליציות השיעיות בימים אלו:

האסטרטגיה של כוחות הפרוקסי של איראן היא להראות לטהרן שהם אילצו את ארה"ב לפרוס את כוחותיה במזרח התיכון תוך הימנעות מעימות ישיר, ושאיראן והמיליציות שלה נמנעות מעימות ישיר עם ישראל או עם אמריקה.

גורמים רשמיים בארה"ב מודאגים מאוד מכך שהפוליטיקה הפנימית של חיזבאללה עלולה לדחוף אותה להסלים עוד יותר את המתיחות הגואה, במיוחד מכיוון שאיראן אינה שולטת בה באופן מלא.

תקיפות בעצימות נמוכה כמו שכוחות הפרוקסי של איראן הפגינו לאחרונה  נגד ישראל ואמריקה הובילו לפריסת נכסים צבאיים משמעותיים, אילצו את ישראל לפרוס את כוחותיה ואפשרו לראות את איראן כמי שעושה משהו בקשר לעזה. זו  למעשה אסטרטגיה מתואמת.

 

חיזבאללה התנהגה עד כה במידה של איפוק, ולא עשתה יותר משיגור רקטות וטילי נ"ט למרות שברשותה ארסנל של עד 150,000 טילים בנוסף לתחמושת מונחית מדויקת.

השאלה שאנשים מנסים להבין היא עד כמה חיזבאללה, שאמרה לאנשיה במשך שנים שהיא ניצבת בחזית ההתנגדות לישראל, תהיה מוכנה לציית להוראות איראניים המגיעים משיקולים פוליטיים פנימיים משלה?

אותה איראן ששיבחה את מלחמת ה-7 באוקטובר אומרת כעת בפומבי כי היא אינה שואפת להרחיב את היקף המלחמה ומזהירה מפני הסיכון להחמרת המצב,ובכיריה מאשרים שמה שכוחות הפרוקסי שלה עושים כרגע, נגד ישראל וכוחות ארה"ב בסוריה ועיראק, אין להם שום קשר לאיראן.

وكالة المخابرات المركزية - ويكيبيديا

קרדיט לתמונה: ויקיפדיה