משמרות המהפכה הכשירו שדה תעופה חקלאי במזרח סוריה לשימוש צבאי

מיליציות משמרות המהפכה האיראניות וחיזבאללה הלבנוני שיקמו את שדה התעופה החקלאי שבאל-מיאדין, הממוקם בפאתיה הדרומיים של העיר ליד טירת אל-רחבה, ואת מחנות המיליציות האיראניות באזור היידריה, במזרח מחוז דיר א-זור – כך טוען אתר החדשות הסורי "עין הפרת".

באתר נמסר כי בתחילת יולי 2023 הביאו המיליציות האיראניות ציוד כבד והחלו בשיקום שדה התעופה החקלאי אל-מיאדין, הרמת מחסומי עפר סביב שדה התעופה והקמת מחסנים להסתרת מל"טים בעלי כנף קבועה, וחדרים טרומיים לשליטה בכלי הטייס שבשדה התעופה.

האתר הסביר כי לאחר שיקום שדה התעופה, משמרות המהפכה האיראנים פעלו לחיבור חדר הבקרה למגדל התקשורת של המיליציות האיראניות הסמוך לשדה התעופה, המצויד בפאנלים סולאריים המספיקים לעבודה לאורך כל היום, לצורך שיפור התקשורת בין שדה התעופה למרכז הפיקוד הנמצא באזור הביטחוני שבשכונת תמו.

האתר ציין כי מלאכת הפיקוח על שדה התעופה והפעלת מגדל התקשורת הוטלה על אנשי "חיזבאללה" בעלי לאום סורי ממחוזות חומס, חמה והחוף הסורי, אשר בתורם מנעו מחברים מקומיים מהעיר אל-מיאדין מלהתקרב לשדה התעופה אלא באישור בכתב ממי שמכונה "אל-חאג" מוסאיב, בכיר במשמרות המהפכה האיראניים באל-מיאדין.

 

האתר טען עוד כי משמרות המהפכה האיראנים וחיזבאללה הביאו מומחים בעלי אזרחות איראנית ולבנונית מהבירה דמשק, המתמחים בכטב"מים איראניים, וכן הביאו אמצעי בקרה ותקשורת חדישים, כדי להתחיל לקיים קורסי הכשרה ולהתנסות בציוד החדיש בשדה התעופה החקלאי.

בתחילת חודש אוגוסט 2023 החלו המיליציות האיראניות להשתמש בשדה התעופה החקלאי, וערכו מספר ניסויים בשיגור כטב"מים בעלי כנף קבועה משדה התעופה. המיליציות ניסו להשתמש בשדה התעופה בחשאי כדי לא למשוך תשומת לב, אך רשת החדשות "עין הפרת"  הצליחה לחדור את מעטה הסודיות של המיליציות הללו ולהשיג סרטון המראה את סביבת שדה התעופה ומגדל התיקשורת של גדוד הקשר.

באפריל 2023, האתר חשף כי משמרות המהפכה האיראנים ביצעו טיסת ניסוי של כטב"מ ששוגר מפלטפורמה קבועה, שאיראן שלחה למזרח סוריה ביחד עם הסיוע לניצולי רעידת אדמה בפברואר 2023, כשהתברר כי המיליציות האיראניות מבקשות להשתמש בכטב"מים יותר מתקדמים במזרח סוריה.

קרדיט לתמונה: תסנים