על יצירה ושימור הרתעה

כשישראל נתפסת כמפולגת, היא נתפסת כחלשה
בעולם הערבי, במשטר האיראני, בבונקר שבו מסתתר ראש מחבלי חיזבאללה, בארמון הסולטאן הטורקי שסימן עצמו כאויב המאיים על ישראל, ובכל העולם, כולם צופים במתרחש עכשיו בישראל.

בכל השכונה המזרח תיכונית ובעולם כולו, מנתחים את המהלכים הצבאיים ואת התנהלות הממשלה והחברה הישראלית, מאז השבת השחורה של ה 7 באוקטובר אנחנו תחת זכוכית מגדלת. כל מילה נשקלת וכל מהלך מנותח, ולא רק של ממשלת ישראל ושל צה"ל, אלא גם של כולנו בישראל.

 

כל מה שאנחנו אומרים ועושים מנותח ונשקל, וזה לא משנה אם אנחנו מאנשי המחאה המתנגדים לממשלה המכהנת שממשיכים להפגין, מאשימים את הממשלה והעומד בראשה באחריות למחדלי השבת השחורה ודורשים את החלפת ראש הממשלה, או שאנחנו מהתומכים בממשלה ובראש הממשלה, ומאשימים גורמים ואנשים אחרים במחדלים שהובילו לשבת השחורה.

לא לחינם נאמר "כוחנו באחדותנו", זו אינה קלישאה, אלא אמת בסיסית. אויבנו רואים את החיכוכים והמריבות שיצרו קרע בחברה הישראלית, וכדרכם עשו ועושים כל מה שהם יכולים כדי לפלג ולסכסך ולהרחיב את הקרע.

המחבלים הפלסטינים, חיזבאללה והמשטר האיראני, ראו הזדמנות לתקוף את ישראל כי זיהו להבנתם חולשה של מדינת ישראל כי החברה הישראלית מפולגת, דובריהם ומנהיגיהם אמרו זאת במפורש, והדבר עלה גם בחקירת החלאות שפלשו ליישובי חוטף עזה בפוגרום של השבת השחורה הארורה.

שוב אומר שעכשיו זה הזמן לאחדות, לגבות ולתמוך בממשלה ובצבא, בלי קשר איזה פתק שמנו בקלפי. אחדותנו תראה למבקשי רעתנו שגם אם יש בישראל וויכוחים ומריבות, מדובר במריבות בין אחים, וזה קוראים יקרים, מייצר הרתעה.
שוב אבקש ואפציר, בואו נשאיר את המשך המריבות הפנימיות בינינו ליום שאחרי סיום המלחמה.

 

דרך נוספת ליצירה ושימור הרתעה
היות ומבקשי רעתנו ושאר העולם בוחנים כל מילה וכל צעד שאנו עושים, אוסיף דרך להתנהלות מול ארגוני המחבלים מעזה או מלבנון, או מכל מקום אחר, שיורים רקטות, טילים ופצמ"רים על אזרחי ישראל. על הדרך הזו ומערכת ליישומה דיברתי כבר לפני שנים, והצעתי כדרך פעולה אפשרית, והיא ישימה טכנית ומאוד פשוטה ליישום וכל הרכיבים הנדרשים ליצירת המערכת קיימים וזמינים.

הפתרון הוא לקחת משגרי רקטות מדויקות, ולחבר אותם למערכות האיכון שמזהות את שיגורי הרקטות והפצמ"רים מרצועת עזה / גבול לבנון, ולהגדיר במערכת השליטה והבקרה שתפעל באופן אוטומטי, ללא מגע יד אדם, ותשגר רקטות מדויקות למקום ממנו שוגר אמל"ח לעבר אזרחי ישראל. ואני אומר רקטות, לא רקטה, כי צריך לא רק להשמיד את המשגר, אלא להעביר מסר, ואם יורים עשר רקטות לכל נקודה ממנה המחבלים יורים על אזרחי ישראל, המסר עובר בשפה המדוברת בשכונה המזרח תיכונית, והמסר יעבור בקול רם וצלול – "אל תתעסקו איתנו!”.

 

המסר והאפקט של מערכת אוטומטית שמשגרת חימוש להשמדת מקור הירי, הוא מיידי וברור – לא משנה אם המחבלים שרוצים לרצוח את אזרחי ישראל יורים מתוך חצר גן ילדים או בית ספר, מתחת לבית מגורים, בצמוד למסגד או מרפאה או מתוך בית חולים, יריתם על אזרחי ישראל, המקום ממנו יריתם יושמד.

לאחר השבת השחורה אני אומר שכל מתפלל במסגד שרואה שחופרים לו בתוך המסגד פיר שמחבר את המסגד לעזה תחתית, וכל מי שרואה שחופרים לו מתחת לבניין מגוריו בור שיגור לרקטות, וכל עובדי המרפאות ובתי החולים, מתחמי אונר"א, וכל מי שעובד בבתי הספר וגני הילדים וכל מי ששולח אליהם את ילדיו, ורואה שחופרים מתחמים ופירים השייכים לעיר המחבלים של עזה תחתית, לא יכול להיחשב "לא מעורב" או אזרח חף מפשע.

 

המחבלים צריכים לדעת:
יריתם מאחורי ילדים בבית ספר? דמם על ידיהם.
יריתם מאחורי מתפללים במסגד? דמם על ידיהם.
יריתם מתחת לבניין רב קומות, מאחורי "אזרחים חפים מפשע"? דמם על ידיהם.

פעם, לפני שנים כשהצעתי את דרך הפעולה המתוארת, אמרו לי שאין דבר כזה מערכת אוטומטית שיורה ועלולה לפגועה באוכלוסייה אזרחית חפה מפשע. אבל לאחר השבת השחורה, אני אומר שזו צריכה להיות אחת מהדרכים להחזיר ולשמר את ההרתעה.

ואם למישהו במדינות ערב או בעולם "הנאור" יהיו השגות וטענות על ירי אוטומטי אל מקורות הירי מהם יורים על אזרחי ישראל, הם מוזמנים לקחת אליהם את "האזרחים החפים מפשע" של רצועת עזה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונה: דובר צה"ל