הליכה מונעת מוות בטרם עת

מחקר שפורסם ב-British Journal of Sports Medicine הראה ש-22 דקות של פעילות מתונה, כגון הליכה מהירה או אפילו איטית, יכולות להספיק כדי לקזז את ההשפעות הבריאותיות השליליות של ישיבה ממושכת, ולהפחית את הסיכון למוות הנובע ממצב בישיבה. סגנון חיים  .

המחקר בדק נתונים של 11,989 אנשים, מעל גיל 50, מנורבגיה, שוודיה וארצות הברית, שמחציתם היו נשים, ואשר לבשו חיישנים כדי לעקוב אחר הפעילות הגופנית שלהם. 

אורח חיים עצלן הוא בין הגורמים העיקריים לבריאות לקויה ברחבי העולם, שכן מחקרים מצביעים על כך שאנשים שיושבים פרקי זמן ארוכים וצופים בטלוויזיה או עובדים על המחשב נוטים למות מוקדם יותר, על פי ה"גרדיאן " . 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית ממליץ רק על 150 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית בשבוע, או קצת יותר מ-21 דקות ביום. 

הליכה היא דרך קלה לבצע פעילות גופנית בעצימות בינונית, ומחקרים מראים עד כמה מועילה הליכה, כמו הפחתת הסיכון לסוכרת או שיפור בריאותו הנפשית של האדם. 

מחקר בינלאומי נוסף שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת איווה סטייט, המרכז הרפואי של אוניברסיטת רדפורד בהולנד ואוניברסיטאות גרנדה וקסטיליה-לה מנצ'ה בספרד מצא שהליכה של 8,000 צעדים ביום מפחיתה את הסיכון למוות בטרם עת. 

המחקר, שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology, הראה שתוצאות חיוביות הופיעו כאשר אנשים השלימו 7,000 צעדים, מה שמצביע על כך שהליכה מהירה מועילה יותר לבריאות מאשר הליכה איטית.

المشي السريع وطول العمر

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות