"מגזים "טיים" מזהיר מפני עימות אפשרי בין ארה"ב לאיראן

מגזין "טיים" האמריקאי הזהיר מפני "מלחמה גדולה" בין ארה"ב לאיראן, בעקבות ההפצצה האמריקאית על בסיסים איראניים בסוריה.

המגזין אמר כי פקודותיו של הנשיא ביידן לבצע שתי תקיפות אוויריות ביום חמישי על מטרות במזרח סוריההיו למעשה מסר ישיר לאיראן.

הדיווח הצביע על כך שכוחות צבא ארה"ב בסוריה ובאזור המזרח התיכון נמצאים בכוננות גבוהה, בציפייה להתקפות נוספות של מיליציות פרו-איראניות, לאחר ששני בסיסים בסוריה הותקפו כמה פעמים.

המגזין ציין כי נשיא ארה"ב ביידן מקווה לשכנע את טהראן לסיים את הסכסוך "לפני שהדברים ילכו רחוק מדי", וציין שכמה משקיפים באזור חוששים שלמנהיגי איראן אין עניין לסגת.

ג'ונתן בניקוב, מנהל יוזמת הביטחון של סקאוקרופט במזרח התיכון, צוטט כאומר: "הסיכונים כרגע  חורגים מעבר למנהיגים משני הצדדים המארגנים התקפות ממוקדות באזור".

ארצות הברית הודיעה על תקיפת שני אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה, עם שחר ביום שישי, בתגובה למתקפה שביצעה נגד בסיסים אמריקאים באזור.

 

תגובה אמריקאית

משרד ההגנה האמריקני אמר כי הנשיא ג'ו ביידן הורה לתקוף את שני המתקנים המשמשים את משמרות המהפכה האיראנים ואת המיליציות הנאמנות לה והדגיש כי ארה"ב תנקוט בצעדים נוספים אם שלוחי איראן נגדה ימשיכו לתקוף את האינטרסים שלה.

על פי גורם אמריקאי, שני מטוסי F-16 ביצעו תקיפות בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר תוך שימוש בתחמושת מדויקת שכוונה לאתרים ליד העיר אלבוכמאל באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, סמוך לגבול עיראק.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורם הגנה אמריקאי בכיר שאמר: "מה שאנחנו רוצים זה שאיראן תנקוט באמצעים מאוד ספציפיים כדי לשלוט במיליציות ובסוכנים שלה." הוא גם אישר כי ארה"ב לא תיאמה את התקיפות האוויריות עם ישראל.

العربية" تكشف تفاصيل جديدة حول "فدية" بايدن لإطلاق سراح الأميركيين الـ5 من  إيران

קרדיט: נדאא' פוסט   קרדיט לתמונות: אלערביה