ארה”ב תקפה 2 אתרי מיליציות איראניות בסוריה בתגובה על תקיפת כוחותיה

אתמול פרסם האתר נציב.נט ידיעה כי הנשיא ביידן שוקל תגובה צבאית נגד המיליציות האיראניות בסוריה ועיראק לאחר שתקפו מחנות של צבא ארה”ב בשטחם.

ההחלטה אכן התקבלה.

ארצות הברית הודיעה כי תקפה שני אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה, עם עלות השחר של יום שישי, בתגובה לתקיפות שביצעו נגד בסיסים אמריקאים באזור.

משרד ההגנה האמריקני אמר כי הנשיא ג’ו ביידן הורה לתקוף את שני המתקנים המשמשים את משמרות המהפכה האיראנים ואת המיליציות והנתמכות על ידה בנשק ותחמושת, והדגיש כי ארה”ב תנקוט בצעדים נוספים אם יתקפו שלוחי איראן אותה. 

על פי גורם אמריקאי, שני מטוסי F-16 ביצעו תקיפות בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר תוך שימוש בתחמושת מונחית ששוגרה לעבר אתרים ליד העיר אלבוכמאל באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור, סמוך לגבול עיראק.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקאי שאמר: “מה שאנחנו רוצים זה שאיראן תנקוט בצעדים מאוד ספציפיים כדי לשלוט במיליציות ובסוכניה”. הוא גם אישר כי ארה”ב לא תיאמה את התקיפות האוויריות עם ישראל.

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אמר כי “התקיפות המדויקות הללו הן פעולה של הגנה עצמית, והן תגובה לסדרה של התקפות מתמשכות נגד אנשי צבא אמריקאים בעיראק ובסוריה על ידי מיליציות הנתמכות על ידי איראן שהחלו ב 17 באוקטובר.”

אוסטין גם הדגיש כי “התקפות בגיבוי איראני נגד כוחות אמריקאים אינן מקובלות וחייבות להיפסק”.

במהלך הימים האחרונים ביצעו מיליציות עיראקיות הקשורות לאיראן מספר תקיפות באמצעות מל”טים ורקטות נגד בסיסים אמריקאים בסוריה ובעיראק.

לפי נתוני משרד ההגנה האמריקני, כוחותיו היו נתונים ל-13 התקפות מה-17 באוקטובר עד ה-24 באותו חודש.

10 מהתקפות אלו התרחשו בעיראק, ו-3 בסוריה, ולפי נתוני המשרד, הן הביאו לפציעתם באופן קל של כ-25 חיילים.

ארצות הברית מכוונת לשני אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה

קרדיט: נדאא פוסט    קרדיט לתמונה: חיל האוויר האמריקאי