רפא”ל ורית’יאון יפתחו מפעל בארה”ב לייצור טילים למערכות כיפת ברזל

Raytheon, חברת בת של RTX, תשתף פעולה עם חברת רפאל מערכות הגנה מתקדמות הישראלית ותכריז על תוכניות לבניית מתקן ייצור במזרח קמדן, ארקנסו. מתקן זה יוקדש לייצור טילי היירוט מסוג “תמיר” המשמש במערכת ההגנה המתקדמת מפני טילים “כיפת ברזל” ובגרסה האמריקאית שלו, SkyHunter.

המיזם המשותף לריית’און ולרפאל מערכות הגנת שטח, ישקיע 33 מיליון דולר בהקמת המתקן החדש, המייצג מחויבות משמעותית לייצור טילים עבור חיל הנחתים האמריקאי ושותפים אחרים, בעלות ברית, לאחר שהמתקן יפעל.

“אתר קמדן החדש יהיה מתקן הייצור המקיף הראשון בארה”ב שיעזור לתמוך בכוחות המזוינים ובבעלות בריתם ברחבי העולם באמצעות טיל ההגנה האווירית בעל היכולות הגבוהות ביותר”, אמר טום לליברטה, נשיא מערכות ההגנה האווירית והקרקעית של רייתיאון ויו”ר תחום ההגנה האווירית במיזם  רייתאון-רפאל. “המתקן החדש הזה יאפשר לנו להרחיב את הנוכחות שלנו בקמדן ולהפיק תועלת נוספת מהכישרון והמומחיות הנמצאים במרכז התעופה וההגנה הזה”.

 

ריית’און ורפאל משתפות פעולה כבר יותר מעשור בתחום כיפת הברזל, מערכת עם רקורד של יותר מ-5,000 מיירטים מבצעיים ושיעור הצלחה של יותר מ-90%. הגרסה האמריקאית של מערכת הנשק “כיפת ברזל”, SkyHunter, תוכננה כנשק הגנה אווירית לטווח בינוני כדי להתמודד עם מגוון איומים, כולל טילי שיוט, כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים, רקטות, ארטילריה ומרגמות. טילי ה-SkyHunter ייוצרו עבור התוכנית של חיל הנחתים האמריקני Medium Range Interception Capability (MRIC).

“ארקנסו גאה להיות מובילה בתעופה וחלל ובמערכות הגנה, ועוזרת להגן על החופש והביטחון של ארצות הברית ובעלות בריתה ברחבי העולם”, אמר קלינט אוניל, מנכ”ל הוועדה לפיתוח כלכלי של ארקנסו. “מפעל מזרח קמדן יספק כוח עבודה מנוסה לפרויקט החדש של רייתאון ורפא”ל מערכות הגנה מתקדמות, ואנו מצפים להצלחתה של החברה.”

הפרויקט המשותף שואף להתחיל בבניית המתקן החדש לפני סוף השנה, וייצור הטילים אמור להתחיל ב-2025.

כיפת ברזל – ויקיפדיה

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: ויקיפדיה