למה חיזבאללה מכריז מדי יום, מאז תחילת המלחמה בעזה, על מספר הרוגיו?

כמעט ולא עובר יום מאז מלחמתה של ישראל בעזה מבלי שהמיליציה של חיזבאללה מודיעה על הריגת אנשיה מבלי לספק פרטים ברורים על המקום והזמן שבהם הם נהרגו. אבל הדבר היחיד שמאחד אותם, לפי טענתם הם נהרגו בעת ביצוע "חובתם הג'יהאדית".

יש הסבורים כי נסראללה מנסה להעביר מסרים לתומכיו כי הוא מעורב במלחמת עזה ומקריב קורבן על מנת לתמוך בתנועת חמאס במאבקה נגד ישראל.

העיתונאי הלבנוני אחמד אל-איובי אמר לרשת אוריינט נט כי אין ספק שחיזבאללה ניצב בפני מבוכה קשה מאז תחילת מבצע "שיטפון אלאקצא", והשאלה הייתה: מה יעשה חיזבאללה? מה תעשה איראן לנוכח התוקפנות בעזה?, הוא הוסיף כי חיזבאללה עסק בהדרגה בחזית הדרום כנקודת כניסה לתעמולה הפוליטית שלו לתמיכה בעזה ופינה מקום לקבוצות פלסטיניות לחדור ולבצע פעולות פרימיטיביות, ולאחר מכן היא החלה להיכנס לעימות ישיר ולתקוף כמה אתרים. 

אלאיובי ציין כי הדבר הגרוע ביותר שאמר חיזבאללה בתגובה למתקפה הישראלית על רצועת עזה שהוא ממתין לפלישה קרקעית לרצועה, כלומר הוא יתערב רק אם לוחמי חמאס ימצאו בסכנה. חיזבאללה ואיראן מעריכים שפלישה קרקעית לא תתרחש בגלל הקשיים שישראל מתמודדת איתם בחזית הפנימית.

 

הוא ציין שחמאס נפל קורבן למזימה, וניתן לומר שהנטישה האיראנית אותו היא חלק מהמצור של המערכת האזורית והבינלאומית על התנועה, והאיראנים היו אמורים לתמוך בחמאס על בסיס אחדות הזירות, אך יש לציין כי החזיתות המזוהות עם איראן פועלות על בסיס התעסקות רק כדי לשמר את הישגיה של איראן באזור, במיוחד בסוריה, לבנון ועיראק.

אל-איובי טוען כי חיזבאללה מקדיש את מירב מאמציו להצדיק את אי-התערבותו במלחמה בעזה, וחלק מההסברים הם בעלי אופי עדתי, כמו "ארץ פלסטין היא עבור הסונים", ו"הערבים חלשים", והשיעים האיראנים לא צריכים לחזק אותם, שכן הם מוכיחים יחד עם איראן שהם פועלים על בסיס האינטרסים שהם מנהלים במקצועיות רבה באמצעות עסקאות תיחום גבול בין לבנון לישראל. 

רחיד חוראני, חוקר במרכז ג'וסור למחקרים, סבור כי חיזבאללה, המשטר ותומכיהם רגילים להגזים בפועלם, אך מה שחאלד משעל קבע כי לא עושים היסטוריה במשחקים יכול להיחשב כתחילת החשיפה של שקרי חיזבאללה ומערומיה של איראן.

 

מלחמות קטנות

ראוי לציין כי נסראללה, שידוע באיומים נגד ישראל בנאומיו, לא נשא נאום פומבי מאז תחילת המלחמה הישראלית בעזה, וציין כי בעבר הצהיר כי "מצב ההתנגדות מצוין".

מאז 7 באוקטובר, כמה כלי תקשורת מדברים על כך שחיזבאללה מחליף אש עם כוחות ישראליים בגבול לבנון-ישראל, רויטרס ציטטה שני מקורות הבקיאים בחשיבה של חיזבאללה לפיה האלימות בעוצמה נמוכה נועדה להעסיק את הכוחות הישראליים , אך אין כאן פתיחת חזית גדולה חדשה, ואחד מהם תיאר את הטקטיקה הזו כניהול "מלחמות קטנות".

ביום ראשון האחרון הודיע ​​חיזבאללה על הריגתם של 6 מאנשיו ואחד אתמול, יום שני, ובכך העלה את מניין ההרוגים של חיזבאללה מאז מבצע "שיטפון אל-אקצא" ברצועת עזה ל-26, לפי סוכנות אנאדולו.

זה היום השמונה עשר, הצבא הישראלי ממשיך לתקוף את רצועת עזה בתקיפות אוויר אינטנסיביות שהרסו שכונות שלמות והותירו אלפי אזרחים פלסטינים הרוגים ופצועים.

"מה

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות