התנפלות העכביש: התוכנית השטנית של איראן והשתבשותה

איראן תכננה להוציא את ישראל משיווי משקל באמצעות מכה משולבת דו חזיתית מפתיעה של חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום.
הכוחות הללו התאמנו צוידו ותוכננו לחדור את קו ההגנה הראשון ( האוגדה המרחבית),
לחטוף כמות גדולה של בני ערובה כפוליסת ביטוח פסיכולוגית לעזה ולבנון ולייצב קו הגנה עמוק בשטח ישראל בכדי לשבש משם את כלל ההתארגנות הישראלית ולהוציאה משיווי משקל.

ברוך השם תוכנית זו סוכלה.

משלוש סיבות:
1. חמאס פעל לבדו וחיזבאללה נמנע מלהפעיל את תוכנית כיבוש הגליל, דבר שאפשר לצה”ל לטהר את הדרום ,לגייס כוחות גדולים ולארגן אותם בהגנה מחדש בצפון כך שהפתעה מצבית נוספת מצפון כבר בלתי אפשרית ולמעשה לכוחות רדואן אין יתרון יחסי מול הגנה חזקה.

2. אנשי חמאס נתקלו בהתנגדות עיקשת מצד לוחמי הקו, האזרחים וכיתות הכוננות , השוטרים ולוחמי יחידות ההתערבות שבלמו ולאחר מכן טיהרו את הדרום מנוכחותם.

3. רמת ביצוע נמוכה של חמאס אל מול הציפיות וההשקעה האיראנית.

הדבר מותיר כעת את איראן חשופה מאוד. איראן אשר לה בעיות רבות בחצר האחורית שלה ואשר שלטונה אינו יציב או מובטח חוששת מכך מאוד. תוכניתה השטנית התבססה על הרתיעה והפחד של ישראל מלהתעמת איתה ומפני האפקט הפסיכולוגי של פעולותיה ( בדומה לעכביש קטן ומכוער המזנק קדימה אל עבר פני אדם וגורם לו להיבהל ולהרפות את ידיו ממנו למרות יחסי הכוחות הבלתי סימטריים).

 

יתכן כי איראן מתכננת לפרוץ לגרעין ולהודיע על יכולת גרעין בזמן שישראל מצויה במלחמה קשה על עצם הישרדותה בשתי חזיתות לפחות, ובכך להשיג לעצמה חסינות גרעינית בזמן שישראל תקועה בלחימה קשה ולאחר השגת ניצחון תודעתי עליה אל מול העולם המערבי ..

Is Iran helping Hamas attack Israel? Investors ponder Tehran's role in war

קרדיט: ד”ר יאיר אנסבר – אנליסט ואסטרטג צבאי מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: רשתות חבברתיות