איראן מבדלת עצמה מהתקפת חמאס. מדווחת על נכונות התנועה לשחרר בני ערובה

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי הנשיא ראיסי הודיע ​​למקבילו הרוסי, פוטין, בשיחת טלפון ביום שני כי התמיכה בפלסטינים היא בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ האיראנית, אך הוא הדגיש כי קבוצות ה”התנגדות”, בהתייחסו לארגונים החמושים הנתמכים על ידי טהראן, מקבלים החלטות בעצמם, לפי רויטרס.

מאז הפיגוע ב-7 באוקטובר, איראן מיהרה להכחיש כל הקשר למה שקרה, וזה בא תחילה באמצעות משלחתה לאומות המאוחדות, ולאחר מכן באמצעות המנהיג האיראני, עלי חמינאי, כפי שכתב ב-X שטהראן לא השתתפה בתקיפה, ובכל זאת הוא שיבח את מה שהוא תיאר כ”תבוסה הצבאית והמודיעינית הבלתי ניתנת לתיקון של ישראל”.

דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר כי חמאס מוכן לשחרר את החטופים בעזה, אך אינו מסוגל לעשות זאת בשל ההפצצה הישראלית, כך לפי מה שדווח בוול סטריט ג’ורנל האמריקאי .

הדובר אמר כי כל מהלך לשחרור אזרחים יהיה בלתי אפשרי לאור ההפצצות היומיומיות”.

איראן תומכת בחמאס כלכלית וצבאית, ובעבר שיבחה את המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר, שהותירה יותר מ-1,400 בני אדם שנרצחו ועשרות שנחטפו, רובם אזרחים, כולל ילדים ונשים.

התגובה הישראלית, שהופנתה לשטחים נרחבים בעזה, הביאה למותם של מאות, רובם אזרחים, כולל ילדים ונשים. ביום שני הודיע ​​משרד הבריאות בעזה כי 2,750 פלסטינים נהרגו ו-9,700 נפצעו כתוצאה מתקיפות ישראליות ברצועה מאז 7 באוקטובר.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נשבע ביום ראשון “להרוס את חמאס” בזמן שצה”ל נערך לפלישה קרקעית לרצועת עזה בעקבות התקפת חמאס.

תמונה

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות