צה"ל בוחן את ההשלכות הביטחוניות של הסכם הנורמליזציה האפשרי עם סעודיה

על פי הדיווחים, צה"ל החל לחקור את היקף ההשלכות על ישראל ברמה הצבאית במקרה של הסכם נורמליזציה עם סעודיה – כך טוען אתר החדשות הערבי המתמחה בנושאים ביטחוניים "ערביכ דפנס".

המחקר יבחן את ההשלכות הפוטנציאליות של העסקה, לרבות אפשרויות שותפות ושיתוף פעולה, וכן את הסיכונים הכרוכים לביטחון ישראל, כך דיווח אתמול, יום ראשון, אתר וואלה.

עבודה זו מתבצעת על ידי מגוון זרועות של הצבא הישראלי, לרבות מודיעין, תכנון אסטרטגי, אוגדת איראן, חיל האוויר ועוד. זה גם יבחן את הסוגים השונים של תוכניות גרעין שסעודיה יכולה להקים.

 

התוצאות יוצגו לרמטכ"ל הרצי לוי ולאחר מכן לשר הביטחון יואב גלנט, בטרם יוצגו בקבינט, נכתב בדו"ח, תוך ציון כי אין כרגע מסגרת זמן למחקר.

ההכנות הללו מגיעות בזמן שהממשל האמריקאי פועל באופן פעיל כדי לנסות לתווך הסכם נורמליזציה בין ישראל וסעודיה. כחלק ממסגרת זו, סעודיה מבקשת גם מארה"ב לסכם הסכם הגנה הדדי גדול ועסקאות נשק גדולות, כמו גם ויתורים ישראלים לפלסטינים.

לפי הדיווחים, ערב הסעודית ביקשה מארצות הברית לתת אור ירוק לפיתוח תוכנית גרעין אזרחית כחלק מהתנאים לנורמליזציה של היחסים עם ישראל. על פי ההערכות, הסעודים גם מחפשים גישה לטכנולוגיית הגנה אמריקאית מתקדמת.

משרד ההגנה הסעודי מקיים מופעים אוויריים וימיים לרגל היום הלאומי ה-93

קרדיט: דובר צבא סעודיה