דיווחים סורים: ישראל תקפה משלוח נשק איראני ליד דמשק

חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפות אוויריות סמוך לדמשק לאחר חצות ביום ראשון, בשעה 01:20 לערך, כשהם מכוונים למשלוח נשק איראני שנראה היה עושה את דרכו ללבנון- כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית שאם-24.

התקיפות נגד אתרים השייכים לצבא סוריה ולקבוצות מיליציה פרו-איראניות התרחשו בין הכפרים אל-אסד ואל-דימאס, מעט מערבית לדמשק.

לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים, ולא ברור היקף הנזק שנגרם מהתקיפות הישראליות ,לכאורה.

בצילומים נראים פיצוצים שנשמעו ברחבי האזור, אך לא היה ברור אם הם נגרמו כתוצאה מתקיפות אוויריות שפגעו במטרותיהם או מטיל הגנה אווירית סורי.

 

אתר החדשות הסורי "מצדר-ניוז" דיווח כלהלן:

עם עלות השחר של יום ראשון פתחו מטוסי קרב ישראליים בירי טילים על אתרים השייכים לצבא סוריה ולמיליציות האיראניות, בעיירה דימאס באזור הכפרי המערבי של הבירה דמשק, סמוך לגבול עם לבנון, וכתוצאה מכך נהרגו שני בני אדם.

המקורות של האתר הוסיפו כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו לאחר שמטוסי קרב ישראליים הפציצו משלוח נשק איראני.

לפני מספר ימים פתחו מטוסי קרב ישראלים בתקיפות על נמל התעופה הצבאי אלשעיראת במערב סוריה, לפי מה שהודיעו אז מקורות רשמיים.

הצבא הישראלי פתח בתקיפות על אזור חומס בעודו טס מעל מישור החוף הלבנוני, וטען שהוא תקף מחסנים המכילים ציוד איראני, כך לפי כלי תקשורת באופוזיציה בסוריה.

מקורות דיווחו כי שני בני אדם נהרגו לאחר שמל"ט ישראלי תקף את האופנוע שלהם בעיירה בית ג'ן שממערב לדמשק, וכן הותקפו שתי עמדות של כוחות המשטר הסורי ברמת הגולן הסורית.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי המל"ט הישראלי ביצע את התקיפה בבית ג'ן בעודו מעל המרחב האווירי של הגולן הישראלי בצפון, סמוך למשולש הגבול הסורי-ישראלי-לבנוני.