עשרות רכיבים אלקטרונים תוצרת אירופה נחשפו בכטב”מים מתאבדים איראנים

מל”טים איראניים ששימשו בהתקפות האחרונות על ערים אוקראיניות מכילים רכיבים אירופיים רבים, על פי מסמך סודי ששלחה קייב לבעלות בריתה המערביות, הקורא לספק לה טילים ארוכי טווח כדי שתוכל לתקוף אתרי ייצור ברוסיה, איראן וסוריה.

המסמך בן 47 העמודים, שהוגש לממשלות ה-G7 באוגוסט, אומר שרוסיה פתחה ביותר מ-600 תקיפות על ערים אוקראיניות במהלך שלושת החודשים הקודמים תוך שימוש באותם כטב”מים המכילים טכנולוגיה מערבית. 

על פי המסמך ,שחשף העיתון “גרדיאן”, שהגיע לידיו, 52 רכיבים שיוצרו על ידי חברות מערביות זוהו במל”ט האיראני Shahed-131, ו-57 רכיבים בדגם Shahed-136. 

שאהד 136 – ויקיפדיה

קרדיט: ויקיפדיה

 

חמש חברות אירופאיות, כולל חברה בת פולנית של חברה רב-לאומית בריטית, נחשבות כיצרניות המקוריות של הרכיבים שזוהו.

המסמך גם טוען כי “היצרנים כוללים חברות שמשרדיהן הראשיים נמצאים בארצות הברית, שוויץ, הולנד, גרמניה, קנדה, יפן ופולין”, מדינות המעורבות בהטלת סנקציות על רוסיה.

המסמך כולל פרטים מדויקים כיצד סופקו הרכיבים המערביים הללו למפעלים איראניים בסוריה, רוסיה ואיראן, דרך מדינות כמו טורקיה, הודו, קזחסטן, אוזבקיסטן, וייטנאם וקוסטה ריקה. 

זה כולל גם את האופן שבו כטב”מים איראניים הגיעו לנמלים ברוסיה, לאחר הסרת כל הסימנים על הרכיבים האלקטרוניים, כמו גם מה שמעיד שהם יוצרו באיראן. 

כוחות רוסים החלו להשתמש בשמות “גרניום-1″ ו”גרניום-2” למל”טים, “שזה ככל הנראה חלק מההסכם בין איראן לרוסיה להסתיר את תפקידה של איראן”, לפי מה ש”הגרדיאן” מצטט מהמסמך האוקראיני.

MILITARY: Shahed 136 drone infographic

קרדיט לתרשים: ארמי רקוגנישן

 

מהמסמך עולה כי “רוסיה ואיראן עובדות כעת על ייצור מנוע חדש למל”ט Shahed-136, שאמור לספק מהירות וטווח טובים יותר”. 

במהלך החודשים האחרונים הפילו כוחות אוקראינים כמה מל”טים איראנים ששימשו את רוסיה במלחמתה בקייב, ניתחו את מרכיביהם וסיפקו פרטים על תוצאות הניתוח הזה לקבוצת שבע המדינות המתועשות, הכוללת את ארה”ב, צרפת, בריטניה, גרמניה, יפן, איטליה וקנדה, בנוסף לאיחוד האירופי. 

במסמך קראה קייב לבעלות בריתה המערביות לספק לה טילים ארוכי טווח כדי שתוכל לתקוף אתרי ייצור ברוסיה, איראן וסוריה.

היא ציינה כי הכוחות האוקראינים יוכלו לבצע זאת, אם בעלות הברית יספקו את אמצעי ההשמדה הדרושים.

משמרות המהפכה של איראן חושפים רשמית את ביצועי המל״ט Shahed-136 | Israel  Defense

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: מאהר ניוז

 

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: