סימור הרש: "לצבא אוקראינה אין יותר סיכוי להשיג ניצחון על הרוסים"

ביום שלישי הבא יחול יום השנה להשמדת שלושה מתוך ארבעת הצינורות של נורד סטרים 1 ו-2 ע"י ממשל ביידן.
יש עוד מה לומר על זה, אבל זה יצטרך לחכות.
למה? מכיוון שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כשהבית הלבן ממשיך לדחות כל דיבור על הפסקת אש, נמצאת בנקודת מפנה, כך כותב סימור הרש, עיתונאי חוקר אמריקאי מפורסם .

ישנם גורמים משמעותיים בקהילת המודיעין האמריקנית, המסתמכים על דיווחי שטח ומודיעין טכני, המאמינים שצבא אוקראינה המוכה ויתר על האפשרות להתגבר על קווי ההגנה הרוסיים התלת-שכבתיים הרווי במוקשים ולהעביר את המלחמה לחצי האי קרים ולארבעה אזורים שנתפסו וסופחו על ידי רוסיה.

המציאות היא שלצבא המוכה של וולודימיר זלנסקי אין יותר סיכוי לניצחון.

Ukraine's counteroffensive: What can Kyiv achieve? Olha Stefanishyna  Interview | Conflict Zone - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

המלחמה נמשכת, נאמר לי על ידי בכיר בעל גישה למודיעין הנוכחי, כי זלנסקי מתעקש שהיא חייבת. אין דיון במטה שלו או בבית הלבן של ביידן על הפסקת אש ואין עניין בשיחות שעשויות להביא לסיום הטבח.

הכל שקרים ", אמר הבכיר, כשדיבר על ההכרזות האוקראיניות על התקדמות מצטברת במתקפה שספגה אבדות מטורפות, תוך שהיא מצליחה לכבוש פיסות קרקע בכמה אזורים מפוזרים שהצבא האוקראיני מודד במטרים בשבוע.

"היו כמה חדירות מוקדמות של אוקראינה בימי פתיחת מתקפת יוני", אמר הבכיר, בהם הצליחו לחדור בין שלושת מחסומי הבטון האדירים שהקימה רוסיה, "והרוסים נסוגו כדי לשאוב אותם פנימה. כולם נהרגו." לאחר שבועות של אבדות גבוהות והתקדמות מועטה, יחד עם אבדות מחרידות בטנקים ובכלי רכב משוריינים, לדבריו, גורמים מרכזיים בצבא האוקראיני, מבלי להכריז כך, כמעט ביטלו את המתקפה. שני הכפרים שהצבא האוקראיני טען לאחרונה כי הם נתפסו הם כל כך זעירים עד שהדיבור עליהם הוא לא יותר מגיחוך.

Zelensky vows 'victory' on frontline visit to liberated Kharkiv region

קרדיט: בנקוק פוסט

 

המסר של זלנסקי השבוע באסיפה הכללית השנתית של האומות המאוחדות בניו יורק לא הציע כלום חדש, ולפי הדיווח בוושינגטון פוסט, הוא זכה ל"קבלת פנים חמה" המתחייבת מהנוכחים. אבל, ציין הפוסט, "הוא מסר את דבריו בפני אולם מלא למחצה, כשמשלחות רבות סירבו להופיע ולהקשיב למה שיש לו לומר". מנהיגים של כמה מדינות מתפתחות, הוסיף הדו"ח, היו "מתוסכלים" מכך שהמיליארדים המרובים שהוצאו ללא דין וחשבון רציני על ידי ממשל ביידן למימון מלחמת אוקראינה מפחיתים את התמיכה במאבקיהם שלהם להתמודד עם "עולם מתחמם, עם עוני והבטחת חיים בטוחים יותר לאזרחים".

הנשיא ביידן, בנאומו הקודם בעצרת הכללית, לא עסק בעמדתה המסוכנת של אוקראינה במלחמה עם רוסיה, אלא חידש את תמיכתו המדהימה באוקראינה.

 

ביידן, בתמיכתם של השר בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן – אך תמיכה פוחתת במקומות אחרים באמריקה – הפך את תמיכתו הכספית והמוסרית הבלתי פוסקת במלחמת אוקראינה לסוגיית "עשה או תמות" לקראת בחירתו מחדש .

בכיר במודיעין האמריקני שדיברתי איתו ,ובילה את השנים הראשונות של הקריירה שלו בעבודה נגד תוקפנות וריגול סובייטים, אמר שיש כבוד לאינטלקט של פוטין אבל בוז להחלטתו לצאת למלחמה עם אוקראינה וליזום את המוות וההרס שהמלחמה מביאה. אבל, כפי שהוא אמר לי, " המלחמה הסתיימה. רוסיה ניצחה . אין יותר התקפה אוקראינית, אבל הבית הלבן והתקשורת האמריקאית צריכים להמשיך את השקר. האמת היא שאם הצבא האוקראיני יקבל הוראה להמשיך במתקפה, הצבא יעשה מרד. החיילים לא מוכנים למות יותר, אבל זה לא מתאים לתסריט שכותב הבית הלבן בראשות ביידן", מסכם סימור הרש.

קרדיט: מודרן דיפלומסי    קרדיט לתמונות: Serhii Korovainyi