בהלה בירדן עקב שמועות על רעידת אדמה מתקרבת שתהיה הרסנית ביותר

הקלטות אודיו שהסתובבו בירדן עוררו בהלה גדולה לאחר שבעליהן טענו שירדן תהיה חשופה לרעידת אדמה הרסנית, בדומה לזו שפקדה את מרוקו, גבתה אלפי חיים ועקירה של עשרות אלפים מבתיהם.

רשת Al Arabiya.net מפרסם הקלטות אודיו אלו, כדי למנוע את הפצתן, ולהפריך את כל השמועות הקשורות למקרה זה.

מועד פרסומם של הקלטות האודיו חלה במקביל לכך שרשויות ירדן ביצעו תרגיל טקטי המדמה התרחשות רעידת אדמה בירדן בשם "נתיב בטיחות 3".

הרשויות הירדניות מתערבות

דובר התקשורת של המנהלת לביטחון פנים בירדן, אלוף-משנה עאמר סרטאווי, אמר מצדו כי יחידת פשעי הסייבר במחלקת החקירות הפליליות עוקבת אחר מספר הקלטות מטעות שהופצו ע"י אנשים שגרמו לבהלה בקרב אזרחים, פרסמו מידע שגוי וטענות כוזבות על התרחשות של אסונות ורעידות אדמה, זה דבר שאינו מקובל ואין לו שום קשר לאמת או למדע.

אלוף-משנה סרטאווי אישר כי ביחידה פועלים לזהות את בעלי ההקלטות הללו ואת המבקשים לקדם אותם על מנת לעצור אותם ולהפנותם לרשות השופטת לעונש בהתאם להוראות החוק, תוך שהוא מצביע על ההכרח שלא לשים לב להקלטות כאלה או להפיץ אותן.

דובר התקשורת אישר כי הרשויות הנוגעות בדבר לא היססו ולא יהססו לפרסם כל אזהרות או התרעות הנוגעות לאזרחים, וקוראים לכולם לא להפיץ האשמות שווא כאלה או לתרום לפרסומן.

המרכז הלאומי לביטחון וניהול משברים הודיע ​​על סיום תרגיל נתיב הבטיחות -3, אותו יישם בהשתתפות מוסדות מדינה שונים, הכוחות המזוינים, סוכנויות הביטחון והמגזר הפרטי.

התרגיל נועד לקבוע את מידת המוכנות ולבחון את היכולות הלאומיות בהתמודדות עם רעידות אדמה והשלכותיהן באזורים שונים של הממלכה.

פרופסור לסייסמולוגיה באוניברסיטת ירדן, נג'יב אבו קראקי, אישר שלא ניתן לחזות רעידות אדמה וכי שמועות על ציפיות לרעידות אדמה ורעידות אדמה מבלבלות את האזרחים.

הוא ציין כי העולם עד לרעידות אדמה חזקות ובלתי צפויות כל שלושה ימים.

تُحذر من هزة أرضية مدمرة.. تسجيلات صوتية تثير هلعاً بالأردن | مصراوى

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונה: מצראווי