גוגל מפתחת מיקרוסקופ שיעזור לרופאים לזהות סרטן באמצעות בינה מלאכותית

גוגל חשפה אב טיפוס של מיקרוסקופ המסתמך על טכנולוגיות מציאות רבודה ובינה מלאכותית כדי לעזור לרופאים המתמחים באבחון גידולים סרטניים ומחלות אחרות.

גוגל פיתחה את המיקרוסקופ המתקדם הזה בשיתוף עם משרד ההגנה האמריקני, והוא יכול לנתח אינדיקטורים חזותיים, כמו מפות חום וגבולות עצמים, בזמן אמת על מנת לקבוע נוכחות של תאים סרטניים או כל מחלה אחרת בדגימות שנלקחו מרקמת אדם.

גוגל הכריזה לראשונה על פרויקט זה בשנת 2018, אך עדיין לא נעשה בו שימוש לאבחון חולים. ישנם כיום 13 אבי טיפוס של מיקרוסקופ מציאות רבודה מבוסס בינה מלאכותית של גוגל, והוא עדיין זקוק לבדיקות נוספות לפני שהוא יוכל להיות כלי מועיל עבור רופאים מומחים בעבודתם היומיומית.

לפי גוגל, הכוונה היא ליצור מערכת שניתן "לשלב במיקרוסקופים אופטיים קיימים בבתי חולים ובמרפאות".

 

איך מיקרוסקופים חדשים יכולים לעזור? כמה זה עולה?

מיקרוסקופים המצוידים במערכת זו, המכונה מיקרוסקופ מציאות רבודה (ARM), יכולים לספק מגוון משוב חזותי, כגון טקסט, חצים, קווים, מפות חום ואנימציה. 

על פי מה שדווח על ידי אתר CNBC, המתמחה בחדשות פיננסיות ועסקיות, יחידת החדשנות של משרד ההגנה האמריקאי ניהלה משא ומתן עם גוגל על ​​הסכמים להפצת המיקרוסקופים החדשים דרך הצבא, במטרה להעמיד אותם לרשות סוכנויות ממשלתיות לפני סוף שנה זו.

מדיווחים עולה כי מחירם של מיקרוסקופים מתקדמים אלו נע בין 90,000 ל-100,000 דולר אמריקאי, עלות העולה על היכולות הפיננסיות של ספקי שירותי בריאות מקומיים בארצות הברית.

ההשקעות של גוגל בתחום הבינה המלאכותית

דיווחים קודמים העריכו את סך ההשקעות של גוגל בתחום הבינה המלאכותית ביותר ממאתיים מיליארד דולר במהלך העשור האחרון.

מגזר הבריאות נחשב לאחד המגזרים החשובים בהם גוגל מבקשת להפעיל יכולות בינה מלאכותית.

غوغل” تطور مجهرا لتشخيص السرطان بتقنيات الذكاء الاصطناعي – الجزائر اليوم

קרדיט: סוריה טי וי       קרדיט לתמונה: אלג'זאיר אליום