ישראל: תקפנו והשמדנו 2 מבנים בגולן הסורי המפרים את הסכם הפסקת האש

רשת החדשות הסורית "בלדי ניוז" מצטטת את דובר צה"ל שמסר היום, יום חמישי, 21 בספטמבר, כי הטנקים שלו הפציצו שני מתקנים זמניים ששימשו את כוחות המשטר באזור רמת הגולן. הוא הוסיף כי התקיפה בוצעה לאחר שתצפיות של צה"ל זיהו , אתמול, יום רביעי,את שני המבנים במהלך פעילות ביטחונית שגרתית באזור. 

לדברי דובר צה"ל ישראל רואה במשטר הסורי אחראי לכל הפעילויות המתרחשות בשטחו, ולא יאפשר כל ניסיונות להפר את הריבונות הישראלית או הסכמים חתומים.

להלן הודעת דובר צה"ל:

צה"ל תקף תשתיות צבאיות שחרגו מהסכם הפרדת הכוחות (1974) במרחב עין אלתניה שברמת הגולן

טנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני מבנים ארעיים אשר שימשו את הצבא הסורי, וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה (1974) במרחב עין אלתניה.
התקיפה התבצעה לאחר שאתמול (ד') זיהו תצפיות צה"ל את השני מבנים הארעיים במרחב האבטחה.

המבנים היוו הפרה בוטה של הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה (1974).

צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות להפרת הסכם ההפרדה.

 

 

בעמוד הפייסבוק של אתר החדשות הסורי "אל-ראסד" צוטטו מקורות בגולן הסורי שאמרו כי הצבא הישראלי פתח את השער המפריד בין מג'דל שמס לשטחי סוריה ברמת הגולן, ונכנס עשרות מטרים לתוך שטח סוריה כשהם מתוגברים בטנקים ובדחפורים.

האתר הדגיש שצעד זה, וכניסה מהשער הזה בפרט, לתוך שטח סוריה, לא התרחש מאז מלחמת 1967. עד כרגע שוהים הדחפורים והמשוריינים בתוך שטח סוריה. 

סרטון הראה את תנועת כלי הרכב הצבאיים הישראלים, לרבות טנקים ורכבי כוחות, בתוך שטח סוריה ללא כל תגובה מצד משטר אסד. בתל אביב נמסר כי לא תאפשר לאיראן להתמקם בגבולה הצפוני ולשכפל את החוויה של "חיזבאללה 2 "בסוריה. בשנים האחרונות ישראל פתחה במאות תקיפות. כוחות אוויר וטילים בסוריה אומרים שהם מכוונים את הנוכחות האיראנית.