שבוע האופנה במילאנו ותוכנית "100 המותגים" הסעודית

במסגרת אירועי שבוע אופנת הנשים הבין לאומי במילאנו שבאיטליה, שמתחיל ביום שלישי ה 19 בספטמבר, תיפתח ביום שישי הבא, 22 בספטמבר, גם תערוכת מילאנו הלבנה = WHITE Milano.

הסיבה שאני פתאום מתחיל לספר לכם על תערוכת אופנת נשים, אינה ההסכת בנת חלאל, בו עידית בר ואני מדברים על נשים ואנשים במזרח התיכון, אלא שבמסגרת תערוכת מילאנו הלבנה, יתארחו זו השנה השנייה, מעצבי אופנה מתוכנית “100 המותגים" הסעודית.

בסיום הפוסט בו סיפרתי לכם מעט מהחדשות בנוגע לכדורגל נשים בערב הסעודית, אמרתי לכם שאנו רואים שפני הסעודים לעתיד בתחומים שונים, רבים ומגוונים, שלא מגיעים לעיתונות המערבית, אז הפעם אספר לכם מעט על חדשות שכן הגיעו לעיתונות המערבית, אבל אם אתם לא קוראים את חדשות האופנה, לא תקראו על החדשות שנוגעות לאחד מהתחומים בהם כחלק מחזון 2023 של יורש העצר, מוחמד בן סלמאן (MBS), מתחולל שינוי מהותי מתוך שאיפה שסעודיה תתפוס את מקומה בקדמת הבמה העולמית גם בתחום זה, והפעם כאמור, מדובר באופנה עילית לבגדי נשים.

 

תוכנית "100 המותגים" הסעודית שהושקה ב 2021, היא תוכנית של ועדת האופנה במשרד התרבות הסעודי, ומנוהלת מזה שלוש שנים ע"י Burak Cakmak הטורקי, בעל וותק וניסיון של 25 שנה בעולם האופנה עם התמחות בקיימות. הוועדה שנוסדה ב 2020, נועדה לקדם את מגזר האופנה בממלכה ואת יוצרי אופנה סעודית, ובמקביל לחשוף את העולם לתרבות הסעודית המהווה מקור השראה לרבים ממעצבי האופנה הסעודים, שמתוך כמעט 1,500 נבחרו 100 מעצבות ומעצבים אופנה להשתתף בתוכנית, המחולקת לקטגוריות שונות ובהן: בגדים מקטגוריית מוכן ללבישה (Ready-to-wear (RTW)) [בגדים שכולנו קונים ממדפי החנויות], ביגוד צנוע, ובגדי יוקרה, נעליים, תיקים, תכשיטים, בשמים, וכמובן גם בגדי כלה.

כמו כן ישנן קטגוריות אופנת עילית שונות כאופנת קונספט, וקטגוריית בכורה (Première fashion), וקטגוריית דמי-קוטור (Demi-Couture) שלמען הקוראים שכמוני, לא מכירים מונחים מעולם האופנה, אסביר שמדובר במודל עסקי שנועד למנוע צריכת יתר ובזבוז משאבים, ובו בית האופנה מעצב רק קולקציות עם מספר מוגבל של גזרות, קונה בדים לפי דרישה, ומייצר את הבגדים לפי דרישה, ובכך מבטל ייצור יתר של מלאים, ותורם לאופנה מודעת שתורמת לתעשייה ברת קיימא.

התוכנית מספקת למעצבי האופנה את הכלים וההדרכה, בתחומי האופנה והעסקים, כולל כיתות אומן וחונכות, מידי גורמים מובילים בתעשיית האופנה העולמית, ומסייעת למעצבים לרכוש את הכלים והידע שיסייעו להם בהמשך דרכם. אציין את מקומן של מעצבות אופנה, שמהוות 85% מבין המשתתפים בתוכנית, שמייצגות את דור העתיד של האופנה הסעודית, בהן צעירות בשנות העשרים ונשים בשנות השבעים לחייהן.

כחלק ממסגרת התוכנית, נוצרה תערוכה נודדת של “100 המותגים”, שמוצגת בעולם וחושפת את מגזר האופנה הסעודי והתרבות הסעודית לעולם, ובדצמבר השנה תיפתח ב JOOR אתר ה BTB המוביל של עולם האופנה שמחבר מעל ל 14 אלף מותגים אל מאות אלפי קמעונאים, אולם תצוגה וירטואלי ייעודי לתוכנית “100 המותגים” שיכלול נוסף לכל הכלים של JOOR, גם תערוכת דיגיטלית.

לתערוכת מילאנו הלבנה, מגיעים השנה 40 מותגים סעודים להציג את יצירותיהם. מתוכם 19 מותגים מבוססים, ועוד 21 מותגים חדשים, של מעצבים צעירים כישרוניים ומבטיחים.

במסגרת התערוכה העיקרית – WHITE Milano, תיפח תערוכת ExpoWhite מיוחדת לתוכנית “100 המותגים” הסעודית, ויתקיימו מספר אירועים, בהם אירוע גאלה חגיגי בארמון Palazzo Serbelloni ההיסטורי, שבו ישולבו אופנה, מחול ותרבות סעודית, ויוקמו מעל 1000 מ"ר של אולמות תצוגה במתחם Padiglione Visconti היוקרתי שבלב רובע האופנה Tortona, וכן יוקמו חנויות למכירת הבגדים, התיקים, התכשיטים וכד’.

 

כאמור, קידום מגזר האופנה הסעודי, הוא חלק מחזון 2030 של יורש העצר הסעודי, שכפי שכבר הזכרתי, כולל פיתוח וקידום כל תחומי החיים, ובהם גם האמנות והתרבות, תחומים שבעולם המערבי פחות מקשרים לממלכה הסעודית.
גם בנושא קידום מגזר האופנה, יש לנו מה ללמוד מהסעודים.

White Milano sfiora i 28mila visitatori (+3%) - Pambianconews notizie e  aggiornamenti moda, lusso e made in Italy

קרדיט: ערוץ הטלדגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונה: פאמביאנכו ניוז