משלוחי נשק מתקדמים בדרכם לסוריה מאיראן בחסות שיירות עולי רגל

עיתון מקומי חשף הסכם חסר תקדים בין "משמרות המהפכה האיראנית" לבין שירותי הביטחון הסורים בנפת דיר א-זור, לקראת כניסת משלוחי נשק מתקדמים באמצעות אוטובוסים של מבקרים המגיעים משטח עיראק, באמתלה של תיירות דתית, וביקור במקדשים דתיים בבירה דמשק, באבטחת סניפי שרותי הביטחון הסורים.

מרשת "עין אל-פורת" נמסר כי סנדק העסקה הוא חאג' "ראסול", מנהל מרכז התרבות האיראני בדיר א-זור, שערך מספר ביקורים במשרדי שירותי הביטחון הסורים בתחילת אוגוסט 2023, במהלכם נפגש עם תא"ל מוהנד מוחמד, ראש ענף הביטחון הצבאי, ענף 243, תא"ל איברהים אל-חרירי, ראש הזרוע לביטחון המדינה, תא"ל ג'יהאד אלזאל, ראש  סניף המודיעין של חיל האוויר המקומי, ותא"ל איימן אל-אחמד, ראש הענף לביטחון מדיני.

 

הרשת הוסיפה כי חאג' "ראסול" ביקש מראשי שירותי הביטחון של המשטר לאבטח ולהגן על שיירות מבקרים המגיעות מעיראק במהלך חודש אוגוסט 2023 וללוות אותם מרגע כניסתם דרך מעבר הגבול אל-בוקמאל-אל-קאים. , עד שיגיעו לאזור סיידא זינב מדרום לבירה דמשק .

הרשת הסבירה כי אדריכל העסקה היה חאג' "מוסאווי אל-מוסאווי", המפקד החדש של המיליציות האיראניות במזרח סוריה, שהגיע לעיר דיר א-זור בסוף יולי 2023, שם החליף את חאג' "קומאיל", אשר יישאר באזור ויוטלו עליו כמה משימות צבאיות, בשל ניסיונו הרב במזרח סוריה.

 

דווח כי המפקד החדש של משמרות המהפכה האיראניים במזרח סוריה היה מקורב לקאסם סולימאני, מפקד המיליציה של כוח קודס האיראני, והשתתף במספר קרבות בסוריה, ובעבר כיהן בתפקיד המפקד הצבאי של האזור מדרום לבירה דמשק.

לפי הרשת, הציוד הצבאי המתקדם הזה משמש בתעשיות צבאיות מדויקות, הנכנס משטח עיראק לסוריה בתיאום עם המיליציה העיראקית "כוחות הגיוס העממיים" ו"חיזבאללה" הלבנוני באמצעות אוטובוסים של מבקרים לבנונים שנסעו לדרום עיראק. לערוך טקסי עשורה דרך מעבר הגבול באלבוכמאל ובאמצעות אוטובוסים של מבקרים עיראקים המגיעים לאזור סיידא זינב, דרומית לבירה דמשק.

קרדיט: בלדי ניוז