ארה"ב: כל סכום שיוצא מ-6 מיליארד $ שהופשרו לאיראן מצריך את אישורנו

לאחר שנשיא איראן – אברהים ראיסי טען כי לרפובליקה האסלאמית יש חופש פעולה כיצד להוציא את ששת מיליארדי הדולרים שהופשרו, הגיע בכיר בבית הלבן והכחיש טענה זו.

ג'ון קירבי, מתאם התקשורת האסטרטגית של מועצת הביטחון של הבית הלבן, אמר לתקשורת אמריקאית ביום שלישי, 12 בספטמבר, כי הצהרותיו של הנשיא "אינן נכונות".

שעות לפני כן טען נשיא הרפובליקה האסלאמית כי ממשלתו תוציא את ששת מיליארד הדולרים של הכסף הקפוא שאמור להשתחרר במהלך חילופי האסירים עם ארצות הברית "לכל מטרה שנצטרך".

 

אבל מר קירבי אמר, "לא, זה לא נכון. "המערכת בנויה בצורה כזו שניתן להשתמש בכסף הזה רק למטרות הומניטריות, רפואה, ייצור ציוד רפואי או אפילו למטרות חינוכיות".

מתיו מילר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, הודיע ​​גם ביום שלישי כי אם המדינה תראה בכך צורך, היא תוכל להקפיא שוב את ששת מיליארד הדולר של איראן.

גורמים אמריקאים מדגישים כי וושינגטון תעקוב באופן מלא אחר אופן השימוש בכספים אלו וכל הפרה – תבחן.

מתאם התקשורת האסטרטגי של מועצת הביטחון של הבית הלבן אישר גם כי משרד האוצר האמריקאי והבנק הלאומי של קטאר יעקבו אחר המשיכות הללו.

פקיד זה בבית הלבן אמר שאם ארה"ב לא תאשר את מהות השימוש, איראן לא תוכל לעשות שימוש כסף.

כחלק מההבנות בין טהראן לוושינגטון, מוראד תחבז, עימאד שרקי וסיאמק נמאזי ישוחררו יחד עם שני אסירים נוספים שזהותם לא נחשפה מסיבות אישיות.

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: אירנ"א