איראן שועטת ללא מעצורים:ייצור הנפט הגולמי היומי הגיע ל-3 מיליון חביות

ארגון המדינות המייצאות נפט, OPEC, הודיע ​​בדו"ח החודשי האחרון שלו כי תפוקת הנפט היומית של איראן הגיעה לשלושה מיליון חביות בחודש אוגוסט.

לפי דוח זה, שפורסם ביום שלישי, 12 בספטמבר, באתר הרשמי של אופ"ק, תפוקת הנפט היומית של איראן בחודש שעבר עלתה ב-143,000 חביות בהשוואה לחודש הקודם.

בשנה שעברה, תפוקת הנפט היומית הממוצעת של איראן הייתה מעט יותר מ-2.5 מיליון חביות ליום.

ארכיון הסטטיסטיקה החודשי של אופ"ק מראה שתפוקת הנפט הגולמי של איראן בחודש שעבר הייתה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2018, אך עדיין 820,000 חביות פחות מאשר לפני הסנקציות האמריקניות.

עיקר הגידול בייצור הנפט הגולמי של איראן נובע מקפיצה משמעותית בייצוא הנפט של המדינה לסין.

על פי הנתונים הסטטיסטיים של קפלר Commodity Information Company, שסופקה לרדיו פארדה, הייצוא היומי הממוצע של נפט גולמי ועיבוי גז באיראן בשמונת החודשים הראשונים של השנה עמד על 1.24 מיליון חביות, שהם 405 אלף חביות יותר מאותו תקופה בשנה שעברה.

כ-92% מכמות זאת הלכו לסין והשאר לוונצואלה וסוריה.

 

עם זאת, למרות הזינוק המשמעותי ביצוא הנפט, הכנסות מהנפט של המדינה לא גדלו בהרבה, ודאווד מנצור, ראש ארגון התכנון והתקציב במדינה, הודיע ​​ב-7 בספטמבר כי רק מחצית מהכנסות הנפט המתוכננות לחמשת החודשים הראשונים של המדינה התממשו.

הנתונים הסטטיסטיים של אופ"ק מראים כי מחיר הנפט הגולמי המיוצא מאיראן (ללא התחשבות בעלות עקיפת הסנקציות וההנחות) היה נמוך מ-81 דולר בשמונת החודשים הראשונים של השנה, בעוד שהוא היה מעל 105 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

איראן גם נאלצה להציע הנחות נוספות לבתי זיקוק סיניים כדי להתחרות ברוסיה לאחר יישום הסנקציות המערביות נגד רוסיה באביב אשתקד.

בחלק אחר של הדו"ח החודשי החדש שלה, אופ"ק אומרת שתפוקת הנפט של חבריה באוגוסט הייתה כ-27.5 מיליון חביות.

סעודיה המשיכה להפחית מרצונה את הייצור היומי בסך של מיליון חביות נפט וגרמה למחירי הנפט העולמיים לעלות שוב.

אופ"ק טוענת כי הביקוש העולמי לנפט המיוצר על ידי חבריה השנה יהיה בממוצע 29,200,000 חביות ליום, שהם 800,000 חביות יותר מאשר ב-2022.

ארגון זה חזה כי הביקוש לנפט אופ"ק יגיע בשנה הבאה ל-30 מיליון חביות ליום.

קרדיט: רדיו פרדה  קרדיט לתמונות: אירנ"א