תקיפה אווירית על אתר של חיזבאללה בצפון מערב סוריה

ישראל הפציצה אתר של חיזבאללה בטרטוס, שבמערב סוריה, בתקיפה לאור יום, והביאה למותם של 3 חיילים ולפציעתם של 8 נוספים, בהם 5 קציני הגנה אווירית סורים – כך טוענים אמצעי התקשורת הסורים.

פיצוצים נשמעו באזור הכפרי של מחוז טרטוס, שנגרמו כתוצאה מפיצוץ מחסן נשק השייך למיליציית חיזבאללה הלבנונית, באזור סמוך לכפרים אל-ג’מאסה, דרומית לטרטוס, שהובילו להרג של 3 בני אדם שהלאום שלהם לא ידוע.

ישראל תקפה מחסן נשק ותחמושת השייך לחיזבאללה הלבנוני ליד הכפרים אל-ג’מאסה ודיר אל-הג’ר, ובסיס הגנה אווירית השייך לצבא סוריה בעיירה כרטו – كرتو, במרחק של 10 קילומטרים מהיעד הראשון שהותקף.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם תיעד את הריגתם של 3 חיילים, שהלאום שלהם ושיוכם לא ידוע, ופציעתם של 8 אחרים, בהם 5 קציני הגנה אווירית, כתוצאה מהפצצת ישראל על שני אתרים צבאיים באזור הכפרי של מחוז טרטוס.

ב-28 באוגוסט פתחו כלי טיס ישראלים בתקיפות אוויריות, שכוונו למסלול הנחיתה של נמל התעופה הבינלאומי בחלב, מה שהוביל לכך ששדה התעופה יצא מכלל שירות. התקיפות הישראליות, שהסתכמו בירי שני טילים, כוונו גם למחסני נשק בנמל התעופה הצבאי בנירב, שבמהלך התקופה האחרונה הייתה עדה לתנועת מסוקים ממנה לעבר המדבר הסורי.

תקיפה אווירית לעבר אתר חיזבאללה בסוריה 2023

קרדיט: אלמנשר    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות