המשטר האיראני נמצא בבעיה. חלק ג’

 

 

ובקיצור אומר ש
משטר שעוצר ומפטר מרצים וחוקרים באוניברסיטאות רק כי אמרו מילה שלא מתיישרת עם הקו של המולות, או ברוב חוצפתם העזו להביע תמיכה במחאה, או חלילה הביעו תמיכה בסטודנטים שלהם שנעצרו, הוכו, עונו, נאנסו ונרצחו, נמצא בבעיה.

משטר שמצליח לגרום לאחוז גדול מבוגרי האוניברסיטאות לברוח מהמדינה, לא רק כי הם מאסו בחיים תחת משטר המולות, אלא גם כי רבים מהם לא מצליחים למצוא עבודה במקצוע אותו למדו, כולל במקצועות ההנדסה ומקצועות טכנולוגיים, ורבים מהם נשארים מובטלים, נמצא בבעיה.

משטר שהצוותים הרפואיים שלו בורחים מהמדינה כי משכורתם דחפה אותם אל מתחת קו העוני, ו/או כי המשטר מנסה לכפות עליהם שלא לספק טיפול רפואי למי שנזקק לכך, נמצא בבעיה.

משטר שהצליח למחוק את רוב מעמד הביניים, ולדרדר את מרבית אזרחיו אל מתחת לקו העוני, ויש נתונים שונים שנעים בין 60% ל 80% מאזרחי איראן שהפכו לעניים, ולגרום לכך שרבים מאוד מאזרחיו 30% עד 50% התדרדרו לעוני מוחלט, שאינם מסוגלים להתפרנס את הנדרש למחייה בסיסית, נמצא בבעיה.

משטר שמצליח להרוס את משק המים בשל תכנון וניהול לקויים, שכוללים מפעלי העברת מים מאזורים שונים לאזורים “הנכונים” מבחינת המשטר, ובכך מייבש את האזורים “הפחות נכונים”, נמצא בבעיה.

 

משטר שמאשים את פגעי הטבע בכך שאזרחים רבים מאוד במדינה צמאים למים, ובמקום מים זורמים בברז ביתם, נאלצים לעמוד בתור לקבל מי שתיה ממכלית שאולי מגיעה ואולי לא, נמצא בבעיה.

משטר שמצליח לגרום לייבוש אזורים נרחבים של מטעים ושדות חקלאיים, לא בגלל בצורת, אלא שוב – בגלל תכנון וניהול כושלים של משק המים, ובכך לגרום לחקלאים את האפשרות לייצר מזון, נמצא בבעיה.

משטר שמתעקש לשלם לחקלאים עבור התוצרת החקלאית תמורה של מחירי הפסד, ובכך לגרום להם לחוסר יכולת כלכלית לפתוח עונת גידול חדשה, ובכך מאלץ אותם לקחת הלוואות עונתיות מהבנק החקלאי, נמצא בבעיה.

משטר שגורם לחקלאים להפסדים, ובכך לחוסר יכולת לעמוד בהחזרי ההלוואה העונתית שנאלצו לקחת, ואז באמצעות הבנק החקלאי, גובה ריבית פיגורים של 24% ומכניס את החקלאים לסחרור פיננסי שגורם להם לפשיטת רגל ולהפסיק לעבד את השדות והמטעים, ובכך להפסיק לייצר מזון, דבר שמוסיף לעלייה במחירי המזון המסחררת ולאינפלציה הגואה, נמצא בבעיה.

משטר ש… אפשר להמשיך ולמנות עוד סיבות רבות ומגוונות שגורמות לאיראנים לתסיסה, מירמור ותיעוב עמוק כלפי משטר, וכולן גורמות לבעיות למשטר, ואחת הבעיות העיקריות, זה העם האיראני העקשן, שבסך הכל רוצה חופש ומשטר ראוי שידאג לאזרחים ולמדינה, במקום לייצא את המהפכה ולזרוק מיליארדי דולרים על מיליציות של טרוריסטים ולהשקיע בארגוני פשע במדינות זרות.

 

מילה לסיכום
אין לנו אלא לחכות ולראות את ההתפתחויות בשבועיים הקרובים באיראן.
מצד אחד נמתין לראות מה יעשו האיראנים שקצה נפשם במשטר המולות וכל מה שהם רוצים זה חופש ולהחליף את המשטר, ומצד שני נראה לאיזה שפל מדרגה ימשיך לרדת המשטר הרקוב והרצחני, בדיכוי אזרחיו.

Report: Venezuela apparently giving gold bars to Iran for oil - JNS.org

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונה: ג’וייש סינדיקט