המודיעין הבריטי: רוסיה גייסה אלפי לוחמים זרים למערכה באוקראינה

*- רוסיה הכריזה שגייסה 280,000 לוחמים לצבאה מאז תחילת השנה.       *- המודיעין הבריטי: מוסקבה מגייסת לוחמים זרים

 

בעוד החזיתות הרוסיות-אוקראיניות בוערות בלחימה עזה , ראש מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב, הודיע ​​ביום ראשון כי מוסקבה גייסה כ-280,000 איש לצבאה מאז תחילת השנה.

רוסיה לא הכריזה על מבצע גיוס חדש מקרב אזרחיה, שהוא צעד לא פופולרי בקרב אוכלוסייתה, אך היא פתחה בקמפיין מסיבי למשוך אנשים נוספים להצטרף לצבאה הנלחם באוקראינה כבר 19 חודשים.

סוכנות הידיעות TASS ציטטה את מדבדב שאמר: "בהתבסס על נתונים ממשרד ההגנה, 280,000 אנשים הצטרפו לצבא הרוסי תחת חוזים מאז 1 בינואר". הוא הוסיף במהלך ביקור באי סחלין במזרח הרחוק של רוסיה כי "חלקם באו משורות כוחות המילואים, חלקם מתנדבים, וחלקם מקטגוריות אחרות".

בתחילת אוגוסט דיווח מדבדב כי הצבא גייס כ-230,000 איש מתחילת השנה.

"רוסיה מגייסת לוחמים ממדינות זרות"

משרד ההגנה הבריטי הזהיר מוקדם יותר היום, יום ראשון, כי רוסיה החלה בקמפיין לגיוס אזרחים ממדינות שכנות להילחם באוקראינה והחלה לפרסם פרסומות באינטרנט לצורך כך.

המשרד הבריטי אמר בחשבון המקוון שלו כי פרסומות מנוטרות בארמניה ובקזחסטן שמציעות 495,000 רובל (5,140 דולר אמריקאי) כמקדמה ומשכורות החל מ-190,000 רובל (1,973 דולר) לכל מתגייס.

לדברי המשרד רוסיה גם יוצרת קשר עם מהגרים ממרכז אסיה כדי שיבואו להילחם באוקראינה, והבטיחה להאיץ את ההליכים למתן אזרחות רוסית ומשכורות של עד 4,160 דולר.

מאות אלפי אזרחים רוסים בגיל גיוס נמלטו נהנדינה עם תחילת פלישת צבאם לאוקראינה.

אלמנטים של מתגייסים רוסים - ארכיון

קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי