השב"כ לכד מחבלים, ערבים ישראלים, עם מטעני צד תקניים והמסקנה הקשה לצדה

תקשורת השב"כ שחררו היום את ההודעה הבאה:

נחשף בחקירת השב״כ: קשר של אזרח ישראלי עם גורמי חיזבאללה. נעצרו אזרחים ישראלים מכפר קאסם ומלוד אשר הופעלו כתשתית מבריחי אמל״ח. נתפסו שני מטעני חבלה מתוצרת איראן.

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה״ל, נעצרו במהלך חודש יולי מספר אזרחים ישראלים, תושבי כפר קאסם, בחשד לקבלת אמל"ח רב ואיכותי. ברשותם אותרו שני מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמל"ח רב נוסף.

בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג״ב על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות.

מהחקירה בשב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים בישראל לטובת קליטת אמל"ח חריג והפצתם לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים.

פרטי העצורים:
1. גלאל חרסא – אזרח ישראלי, תושב כפר קאסם, בן 28.
2. אחמד עיסא – אזרח ישראלי תושב כפר קאסם, בן 30.
3. מוחמד עיסא – אזרח ישראלי תושב כפר קאסם, בן 39.
4. נוח עאסם – אזרח ישראלי, תושב לוד בן 30.

היום הוגשו כנגד הארבעה כתבי אישום בפני ביהמ״ש המחוזי (מרכז) באשמת עבירות נשק.

גורם בכיר בשב״כ: פרשיה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור מחזבאללה ומאיראן לנצל את אזרחי ישראל הערבים לפעילות ביטחונית כנגד המדינה. כמו כן עלה בחקירה כי התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר.

שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל כוונה להחדיר אמל"ח מצד איראן וחזבאללה וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וימצה את הדין עם הגורמים המעורבים. פרשיה זו מביאה לידי ביטוי את העיסוק הגובר של שב״כ בתחום האמל״ח וזליגתו הן לתחום הביטחוני והן הפלילי. השירות ימשיך הרחבת עיסוקו בתחום זה.

 

קרדיט לתמונה: שרות ביטחון כללי

 

הערה בצל לכידת המחבלים: לא ניתן לחמוק מהמסקנה הקשה כי,ככל הנראה, כבר הוברחו לישראל  עשרות מטעני צד מסוג כלי מגור מתוצרת איראן ורוסיה, שישמשו את אותו חלק במיעוט הערבי ישראלי לפגע באזרחי ישראל או בשיירות הצבאיות שיזרמו לחזיתות הלחימה בצפון או בדרום, במקרה של מלחמה. 

ישראל צריכה לגבש אסטרטגיה כוללת איך לרתק את המיעוט הערבי בישראל לישובים שלהם ולא לאפשר להם גישה לצירי התנועה. זה יסתיים באופן קשה ביותר והמחיר יקר מכל לישראלים.

ההערכה עוד היא כי לא ירחק היום ונתחיל לראות מטעני צד תקניים מופעלים על תמנועות יהודים וישראלים בצירי התנועה המרכזים באיו"ש ואפשר גם ברחבי הנגב.

מי שחושב שהערכות אלו מוגזמים , שלא יתפלא שהמציאות תוטח בפניו ביום פקודה!

מטען צד מסוג כלימגור שנתפס בידי המחבלים הערבים הישראלים: 

קרדיט לתמונות: השב"כ