התקופה שבין ה-18.8.23 ל- 24.8.23 אצל שכנינו הפלסטינים

הטרור הפלסטיני באיו"ש ממשיך להכות גם השבוע. בלטו בהקשר זה רצח אב ובן בחוארה בעת שתיקנו ושטפו את רכבם. המפגע נמלט. גם ליד בית חגי שבגזרת חברון נרצחה אישה אם לילדה, בעוד ביתה בת החמש יצאה ללא פגע. נהג הרכב, שהסיע את השתיים בטרמפ נפצע קשה. המחבלים שירו מרכב נוסע הצליחו להימלט, ונלכדו כעבור יממה לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב. גדודי אלאקצא של הפת"ח קיבלו אחריות לפיגוע בגזרת חברון, וגילו כעבור יממה שדוקא מדובר בפעילי חמא"ס. הרש"פ בתורה שותקת ומגנה בעיקר את צעדי ישראל ללכידת המחבלים שכללו חסימת כבישים נרחבת. במספר מקומות חגגו חולי הנפש את הפיגועים בחלוקת ממתקים.

הנה תמונות של חלוקת ממתקים וצהלות שמחה בחברון:

 

כן נרשמו עוד מספר לא מועט של נסיונות פיגוע במחסום א-זעים ליד בת עין, אבני חפץ ירי לעבר הישובים כרמי צור ופסגות ועוד. במהלך מבצע מעצרים בכפר ביתא, בנסיון להתחקות אחר מבצעי הפיגוע בחוארה התפתחו עימותים מול כוחותינו ואחד הפורעים נהרג מאש כוחותינו. עימותים וחילופי אש עם נפגעים פלסטינים אך ללא הרוגים פרצו במספר מקומות, ובהם קבאטיה, יעבד, ג'נין ושכם. בכפר תורמוסעיא שמצפון לראמאללה רגמו צעירים מקומיים רכב ישראלי שנכנס לכפר בשוגג והעלו אותו באש. הנהג חולץ חבול אך בחיים.

הנה תמונות:

 

וגם בגזרה העזתית לא שקט. בלט יירוט שני כטב"מים עזתיים, (יום אחרי יום) רגע לפני שחדרו לשטח ישראל. ניכר שבחמא"ס מנסים לבחון את יכולות התגובה, כשברקע הודעה על כוונה לשגר רקטות כבדות לכיוון הים, כמפגן עוצמה. לצד זאת, פרצו הפרות סדר בגדר הגבול של הרצועה מזרחית לעיר עזה. מספר מתפרעים שניסו לחצות את הגדר נפצעו מאמצעי פיזור הפגנות. במהלך הארועים גם הושלך רימון יד לעבר ג'יפ צבאי ישראלי. הפרות הסדר התפתחו לציון יום השנה לארוע הצתת מסגד אלאקצא ע"י תייר אוסטרלי תמהוני בשנת 1967. הפלסטינים הזכירו שבאותו יום שנתיים קודם לכן נורה דרך חריר הירי בגדר הצלף בראל שמואלי הי"ד ע"י מתנקש חמוש באקדח שניצל את העובדה שצה"ל לא מנע התקרבות מחבלים עד לטווח אפס מהגדר. סרטון הארוע שודר בהבלטה בכל הרשתות החברתיות, אך כאן אנו נמנעים מתעמולת חינם לארגוני הטרור.

הנה תמונות מאיזור הגדר בגבול הרצועה:

 

ברקע לדברים נהרג פעיל חמא"ס ואחר נפצע במהלך פיצוץ עז שארע כ"תאונת עבודה", באזור מחנות המרכז. בחמא"ס נמנעים ממסירת פרטי מידע נוספים על התקרית.
עם או בלי קשר, קטר מודיעה על סבב נוסף של חלוקת המענק למשפחות נזקקות ברצועה בהיקף של 3200 שקל למשפחה.
מנגד, שביתת רעב של האסירים הבטחוניים הסתיימה בתוך פחות מיממה בהכרזה ששב"ס קיבל את דרישות האסירים ושהם נצחו במאבק. לא ברור מה היו הדרישות, וגם לא אלו מהן התקבלו בפועל.
ובחזרה לאיו"ש: על פי דיווחי תקשורת פלסטיניים 25 חברי גדוד בלאטה בשכם הצטרפו באופן רשמי למגנון הבטחון הלאומי. בכך, מנסה הרש"פ להראות שהיא מטפלת בטרור בדרכה. מנגנוני הרש"פ גם עצרו פעיל ג'האד אסלאמי בגזרת טובאס לאחר שצרו על ביתו וניהלו מולו מו"מ.

מעצרים נוספים בוצעו במספר גזרות אחרות, כמו כאן בראמאללה, אך חשוב לציין מדובר בפעילות נקודתית ולא ממוקדת, שמכוונת בעיקר כדי להפגין עשיה כלשהי בפני ה"שופט" האמריקאי:

במישור הפנימי: אבו מאזן מוציא לגמלאות 35 שגרירים ותיקים. התגובה ברשתות החברתיות: "בקרוב אצלו". במקביל העניק אבו מאזן אותות הוקרה למושלי המחוזות אותם הדיח שבועיים קודם.
לצד זאת, רוב בתי הספר באיו"ש נפתחו כשיגרה. חריג מחוז חברון שם רוב המורים שבתו במחאה על אי קבלת שכר מלא. משרד החינוך הבטיח שעד ינואר יקבלו המורים שכר מלא. מה שהביא בהמשך להשעיית העיצומים עד לתחילת שנת 2024. בשבת תחל שנת הלימודים גם ברצועת עזה.
בתחום המשילות- מחבל נפצע מירי במהלך חגיגות שמחה על שחרור אסיר בטחוני במחנה הפליטים אלאמערי. במקביל, ארבע תושבי חברון נפצעו ונזקקו לאשפוז לאחר קרב חמולות. תושב יטה נדקר למוות בכפר הבדוי לקיה בנגב.

הנה תמונות מרגעי יציאת המחבל מאלאמערי מהכלא (לפני תקרית הירי שלא צולמה):

נציג האו"מ באזור תור וינסלנד, טען, כי אונר"א זקוקה בדחיפות ל- 35 מליון דולר למימון חלוקת מזון לפליטים ברצועת עזה. וינסלנד ליווה את דבריו בעוד שורה של מסרים אנטי ישראליים כמו הטענה שכל ההתנחלויות לא חוקיות ויש לפרקן, ישראל חיבת להגביל למינימום את השימוש בכח ועוד. למותר לציין ששום הודעת גינוי לטרור הפלסטיני לא יצאה מפיו של "דובר הנייטרליות".
ובמקביל, נמשכים הנסיונות לנצל את מצוקות האמת ברצועה לאיסוף כספים ע"י עמותות המעשירות בעיקר את פעיליהן.

הנה דוגמא לסרטון המתעד כיצד מפיקים סרט תעמולה למטרת גיוס כספים לעמותות אסלאמיות ברצועה:

עד כאן להשבוע: שבת שלום.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש    

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונת השער: ויקיוואנד