איראן טוענת כי הצליחה להבחין במטוסי חמקן אמריקאים F-35 במפרץ הפרסי

סגן מפקד ההגנה האווירית של הצבא האיראני טען כי “במהלך הימים האחרונים טסו כמה מטוסי F-35 אמריקאים במפרץ הפרסי, והם היו מפוקחים לחלוטין על ידי המכ”מים שלנו מרגע המראתם”.

כך אמר תא”ל אמיר רזא חאג’ה, סגן מפקד אגף המבצעים במערכת ההגנה האווירית, בראיון לכתב המדיני של סוכנות הידיעות פארס.

“במהלך הימים האחרונים, כמה מטוסי F-35 אמריקאים טסו במפרץ הפרסי, והם נוטרו לחלוטין על ידי המכ”מים שלנו מרגע המראתם”, אמר.

איראן טוענת כי זיהתה מטוסי חמקן F-35 במפרץ הפרסי

קרדיט: פארס

 

הוא הוסיף, “כל המכ”מים בדרום הארץ ניטרו בו זמנית את המטוסים הללו”.

הוא תדרך את כל אנשי המבצעים של מערך ההגנה האווירית על פעולות הניטור והבקרה של כל הטיסות שבוצעו על ידי כוח זה באזור.

בהסבירו את יכולות ההגנה האווירית של הצבא אמר תא”ל חאג’ה כי כל פטרולי הכוחות שהגיעו מחוץ לאזור למפרץ הפרסי והמסיירים במצר הורמוז ובים הערבי בהחלט מנוטרים על ידי המכ”מים שלנו, במיוחד על ידי המכ”מים הממוקמים בקצה הדרומי של המדינה. ואם צריך, אנחנו מזהירים אותם.

ה-F-35 הוא מטוס קרב מהדור החמישי שנועד לספק יכולות רב משימתיות חסרות תקדים לטייסים ולשותפים בכל רחבי העולם. ה-F-35 הוא המטוס המתקדם ביותר בלוחמת רשתות  במאה ה-21. הוא מובחן ביכולות הדור החמישי שלו, כולל לוחמה אלקטרונית משופרת, חיישנים מתקדמים, הבחנה בין  מאויש ובלתי מאויש וכלי נשק מתקדמים מהדור החמישי, כולל JASSM ו-LRASM.

ה-F-35 משלב חמקנות ללא תחרות עם מודעות מצב של 360 מעלות ויכולת לבצע התקפות סייבר, יחד עם לכידת נתונים מתקדמת.

קרדיט לתמונה: דובר צהל

 

כמה גדולה חתימת הרדאר של ה-F-35?

חתימת מכ”ם היא מדד לשטח החשוף למכ”ם ותלויה בצורה, גודל וחומרים המשמשים בכלי הטיס. ה-F-35 תוכנן מלכתחילה להיות בעל חתימת מכ”ם נמוכה, מה שמקשה על זיהויו על ידי מכ”ם אויב. הוא כולל חומרים מיוחדים סופגי מכ”ם וכלי נשק המאוחסנים בתוך גוף המטוס – עוזרים לצמצם את החתימה שלו. ל-F-35 יש חתימת מכ”ם של 0.0015 מ”ר, ול-F-22 יש חתימת מכ”ם של 0.0001 מ”ר בצד אחד – בערך בגודל של כדור זכוכית.

מהי חתימת הרדאר של ה-F-35?

קרדיט: ערביכ דפנס