במסגרת תרגיל כוכב זוהר 23 צבא ארה”ב פורס טנקי M1A2 Tusk במצרים

טנקי הקרב הראשיים של צבא ארה”ב מדגם M1A2 Tusk ורכבי חילוץ M88A2 Hercules נשלחים למצרים כהכנה לתרגיל הצבאי Bright Star 23.

חיל הנחתים האמריקני יפרוס גם את רחפות התקיפה האמפיביים שלו (AAV) לביצוע תרגילי נחיתה אמפיביים משותפים לראשונה מאז Bright Star 2009.

התרגיל הצבאי של Bright Star הוא סדרה של תרגילים צבאיים משותפים בהובלת ארצות הברית ומצרים. התרגילים החלו ב-1980, בעקבות הסכם קמפ דיוויד משנת 1977.

לאחר חתימתו, הסכימו הכוחות המזוינים של ארצות הברית והכוחות המזוינים המצריים לקיים את האימונים יחד במצרים.

התרגיל האחרון, Bright Star 2021, התקיים בבסיס הצבאי מוחמד נגיב שבמצרים בין ה-2 בספטמבר ל-16 בספטמבר 2021.

ראש מפעל צבאי 200: התחלת ייצור כמותי של המשוריין המצרי "סיני 200" והיערכות לתהליך הפיתוח מחדש של טנקי הקרב הראשיים M1A1 Abrams

קרדיט לתמונה: דובר צבא מצרים

 

Bright Star 2023 הוא תרגיל צבאי משותף הכולל יותר מ-7,000 חיילים מ-33 מדינות. זהו התרגיל הצבאי הגדול מסוגו במצרים מזה שנים רבות. מטרת התמרונים היא להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי וחילופי רשמים בין הכוחות המשתתפים. כמו כן מטרתו לבחון את יכולות הכוחות המשתתפים בביצוע פעולות משותפות בסביבה עויינת.

النجم الساطع".. مناورات "تضيء " علاقة القاهرة وواشنطن

 

התמרונים מתרחשים במדבר המערבי של מצרים ויימשכו כשבועיים. התמרונים כוללים מגוון תרגילים, לרבות אימוני לחימה בשטח בנוי, אימוני טיפול במוקשים ואימונים נגד טרור.

Bright Star 2023 הוא תרגיל צבאי חשוב המשפר את שיתוף הפעולה הצבאי בין ארצות הברית, מצרים ומדינות אחרות המשתתפות. היא תורמת גם לשיפור היכולות של הכוחות המשתתפים לבצע פעולות משותפות בסביבה עויינת.

צבא ארה"ב פורס טנקי M1A2 Tusk במצרים

קרדיט: ערביכ דפנס