"כמעט התנגשות" בין מטוסי אפ-35 אמריקאים וסו-35 רוסים בדרום סוריה

אתמול, יום חמישי, 17 באוגוסט, הודיע ​​המרכז הרוסי לפיוס בבסיס האוויר הרוסי חמיימים בלטקיה כי שני מטוסי קרב אמריקאים התקרבו בצורה מסוכנת לשני מטוסי קרב רוסיים במרחב האווירי הסורי, אך נמנעה התנגשות בעקבות הטיפול המקצועי במצב מצד הצד הרוסי.

סגן מנהל המרכז הרוסי לפיוס בין הצדדים הלוחמים בסוריה, ואדים קולט, אמר בהצהרה לעיתונות: ב-16 באוגוסט, שני מטוסי F-35 של כוחות הקואליציה הבינלאומית התקרבו לשני מטוסי Su-35 של כוחות האוויר והחלל הרוסים, שטסו במסלול מתוכנן מראש לאורך הגבול הדרומי של סוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".

קולט הוסיף, "כוחות האוויר הרוסיים ביצעו טיסה סדירה לאורך גבולותיה הדרומיים של סוריה, שם הפגינו הטייסים הרוסים מקצועיות גבוהה ונקטו מיד בצעדים הדרושים כדי למנוע התנגשות עם שני מטוסי הקרב של הקואליציה הבין לאומית בהובלת ארה"ב".

הוא סיכם: "בנוסף, באזור אל-תנף, בו עוברות טיסות של חברות תעופה בינלאומיות, נרשמו 19 הפרות של שני זוגות מטוסי F-35, שלושה זוגות מטוסי F-16 ,שני זוגות מטוסי טייפון", זוג מטוסי קרב רפאל, מטוס סיור MC-12W ושני מל"טים MQ-1C רב משימתיים.

המרכז הרוסי לפיוס בסוריה מודיע כמעט מדי יום, כבר כמה שבועות, על הפרות של כוחות "הקואליציה הבינלאומית" את כללי בטיחות הטיסות בסוריה.

מאידך, התקריות של מטוסים רוסיים שיירטו כלי טייס אמריקאים במרחב האווירי של סוריה, בנוסף למטוסים רוסיים שטסו מעל בסיסים אמריקאים בסוריה, גברו במהלך החודשים האחרונים.

בסוריה פרוסים כוחות ארה"ב באזורים שבשליטת "SDF" בצפון סוריה ובמזרחה, בנוסף לאזור אל-תנף, במסגרת המערכה של הקואליציה הבינלאומית נגד "דאעש", בעוד הכוחות הרוסיים מרוכזים בעיקר באזורים שבשליטת המשטר הסורי.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי