מקורות סורים: הלילה הושמד מחסן אמל”ח בגזרת חטיבה 81 הסורית בקאלמון

אמצעי תקשורת ורשתות חברתיות דיווחו כי אמש , נשמעו פיצוצים עזים באזור קלמון שבמערב סוריה, בין אל-רחיבה לאלדמייר באזור הכפרי של דמשק. לדברי אותן מקורות הסיבות לפיצוצים עדיין לא ידועות.

רשת החדשות הסורית “בלדי ניוז” דיווחה הבוקר כי ” פיצוצים עזים נשמעו אתמול בערב, יום שני, 14 באוגוסט, באזור קלמון באזור הכפרי של דמשק, שם פרוסים אתרים צבאיים של המשטר הסורי.

לפי מקורות מקומיים, הפיצוצים אירעו במחסני נשק ותחמושת של חטיבה 81 של צבא סוריה הפרוסה ליד כביש “אלדמיר – אלרוחיבה”, מה שהוביל לשרפה גדולה.
הגורמים ציינו כי בעקבות הפיצוצים נרשמו תנועה כבדה של אמבולנסים ורכבי כיבוי בכביש אלדמיר – אלרוחיבה.
אמצעי התקשורת בסוריה הודו כי אין להם כל מושג מה גרם לשרפות ומה היה במטרה שהושמדה בפיצוצים העזים. 
כל אזור הקלמון נמצא בשליטת חיזבאללה והמיליציות האיראניות .
מקורות זרים טענו בעבר כי לאחר שחיזבאללה השתלט על כל האזור שבין אלקוצייר לקאלמון בואכה הגבול הלבנוני הוא בנה באזור מחסני נשק גדולים ובהם הציב טילים בליסטיים שקיבל מאיראן והתעשייה הצבאית הסורית . 
המחסנים המוסווים ממוקמים הן בשטח ההררי בקרבת הגבול עם לבנון והן במחסני היחידות של צבא סוריה הפרוסים באזור ושמפקדיהם נאמנים לאיראם ועושים כדברם.
מעניין לציין כי מקורות סורים דיווחו בסביבות השעה 22:30 כי הם מבחינים  בפעילות אווירית כבדה ביותר של מטוסי חיל האוויר הישראלי וביניהם ב-2 מטוסי איסוף מודיעין ו-2 מטוסי לוחמה אלקטרונית מטייסת 122. הדיווח טען כי אמנם מדובר בטיסות אימון אך לא מן הנמנע ש”האוייב (ישראל) יהפוך אימונים אלו לתקיפת אמת”. וכנראה שהוא צדק.
קרדיט לתמונה: התעשיה האווירית לישראל
ב-7 באוגוסט נהרגו 4 אנשי כוחות המשטר ו-4 נוספים נפצעו, בהתקפת טילים ישראלית על פאתי הבירה דמשק.
אז, סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר (SANA) ציטטה מקור צבאי במשטר שאמר: “בערך בשעה 02:20 בבוקר (שני 12:20 GMT), האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית, מעל רמת הגולן בצד הישראלי,  על כמה נקודות בסביבת העיר דמשק.
באותה עת נשמעו פיצוצים עזים ברחבי הבירה הסורית, ולאחר מכן נשמעו קולות של אש נ”מ.
גם על התקיפה מאמש כבר יש מי בסוריה שמפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל כעומדת מאחורי תקיפה זאת.

מצגת אזור התקיפה: