מקורות סורים: מתווה תקיפה חדש של מחסן הטילים הענק של חיזבאללה בדמשק

מקורות סורים דיווחו כי הלילה נשמעו פיצוצים עזים בסביבות דמשק אז לא נשמעו קולות של מטוסי קרב ולכן הם מגיעים למסקנה כי תקיפת מחסן של חיזבאללה שהכיל מאות טילים נפגע מפגיעת טיל קרקע-קרקע או כתוצרה מפיצוץ קרקעי שבוצע על ידי חוליית “אוייב” כהגדרתם.

 

מקורות לבנוניים טוענים מפי גורמים בסוריה כי הותקפו מחסני טילים שהיו מיועדים להעברה לחיזבאללה בלבנון וכי התקיפה נעשתה מהקרקע.

התקיפה אמש היתה על יותר ממטרה אחת. לפי מקורות שונים הותקפו 3 יעדים לפחות – בצבורה, על אתר בשכונת קודסייה שבדמשק ובג’בל קסיון המתנשא מעל דמשק.
אפשר והכוונה של הסורים בתקיפה קרקעית שמדובר בשימוש מעניין בחמ”מ (חימוש מונחה מדוייק). אלא שהפעם אין עדויות שהטק”ק נורה מהגולן.

לכן מקורות סורים טוענים שמדובר בפעולה של סוכני מודיעין ישראלים.

“אין עדיין מידע על מהות התקרית, האם הסיבה הייתה הפצצה מהאוויר או פעולה מהקרקע”, אמר רמי עבד אל רחמן, מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, לסוכנות הידיעות הצרפתית. 

המצפה הסורי, שבסיסו בבריטניה ויש לו רשת של מקורות ברחבי סוריה, אישר כי “פיצוצים עזים נשמעו, עם עלות השחר ביום ראשון, בבירה דמשק וסביבתה, והתברר כי הם נגרמו מפיצוץ במחסני טילים השייכים למיליציות המזוהות עם איראן, בתוך אזור הררי הממוקם ממערב לבירה דמשק”.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפות בסוריה, אך היא חוזרת ואומרת כי היא “תמשיך להתעמת” עם מה שהיא מתארת ​​כ”ניסיונות של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה”.
סוריה עדה לסכסוך עקוב מדם מאז 2011, שהביא למותם של כחצי מיליון בני אדם, נגרם נזק מסיבי לתשתיות, והוביל לעקירת מיליונים בתוך המדינה ומחוצה לה.

תמונה

קרדיט לתמונה: א-שרק