WSJ: למרות לחץ אמריקאי כבד מצרים מסרבת לסייע לאוקראינה בנשק ותחמושת

כתב העת האמריקאי “וול סטריט ג’ורנל” פרסם דיווח שטען כי מצרים מסרבת לספק לאוקראינה נשק למרות הלחץ האמריקאי הכבד.

העיתון ציטט גורם אמריקאי שאמר כי ארצות הברית לחצה קשות על מצרים לספק לאוקראינה פגזי ארטילריה, טילים נגד טנקים, מערכות הגנה אווירית ונשק קל.

העיתון הוסיף כי מצרים לא דחתה את הבקשות מכל וכל, אך מסרה כי אינה מתכננת לשלוח נשק, משום שהיא חוששת שהדבר ישפיע על יחסיה עם רוסיה.

לדבריה, ארצות הברית ביקשה ממצרים לשלוח 100,000 פגזי ארטילריה ו-10,000 טילים נגד טנקים לאוקראינה, אך מצרים עיכבה את התגובה לבקשה מסיבות לא ידועות.

 

היא גם ציינה כי מצרים חוששת מהידרדרות ביחסיה עם רוסיה, שהיא שותפה אסטרטגית וספקית מרכזית של גז טבעי וחיטה, אם אוקראינה תסייע במלחמתה נגד הכוחות הרוסיים.

ארה”ב הצהירה כי מצרים אינה המדינה היחידה שמתחמקת מאספקת נשק לאוקראינה. ברלין גם סירבה לשלוח טנקים מודרניים לקייב, בעוד פריז, לונדון וורשה סיפקו תמיכה צבאית מוגבלת.

 

להלן מידע נוסף על עמדתה של מצרים בנוגע לסכסוך באוקראינה:

• מצרים מושפעת מהמשבר הרוסי-אוקראיני ברמה הכלכלית והפוליטית, שכן היא מייבאת כמויות גדולות של חיטה וגז מרוסיה ואוקראינה, ומקיימת יחסים טובים עם שתי המדינות.

• מצרים נוקטת בעמדה מאוזנת וניטרלית בנוגע לסכסוך, וקוראת לכבד את החוק הבינלאומי ואת הריבונות הלאומית של מדינות, ושואפת ליישב מחלוקות בדרכי שלום ודיאלוג.

• מצרים מצביעה בעד החלטות האו”ם המגנות את סיפוח אזורי אוקראינה על ידי רוסיה, ומדגישה את ההכרח לפתור את המשבר באמצעות משא ומתן ושיתוף פעולה.

ניסוי של מערכת הגנ”א גרמנית בצבא מצרים:

גרמניה בוחנת את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת IRIS T-SLM במצרים

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: דובר צבא מצרים