מצרים- המעצמה הימית הגדולה ביותר של יבשת אפריקה

ברשימה חדשה של 25 המעצמות הימיות הגדולות בעולם, המבוססת על מספר הספינות והצוללות שברשותן, הופיעו 4 מדינות אפריקאיות והן מצרים, אלג'יריה, ניגריה ומרוקו, לפי האתר “Wisevoter”. 

מצרים נמצאת בראש מדינות אפריקה בדירוג, ודורגה במקום ה-13 בעולם, עם כ-250 אניות צבא ו-8 צוללות. אלג'יריה אחריה במקום השני עם יותר מ-200 ספינות ו-6 צוללות, הפועלות לאורך חופיה שאורכם יותר מ-2,200 קילומטרים.

ניגריה ומרוקו תפסו את המקומות השלישי והרביעי, עם 163 ו-121 אניות מלחמה, בהתאמה. קמרון הייתה במקום החמישי עם 60 כלי שיט, לפי נתוני Wisevoter.

 

למרות שלמדינות אפריקה אין ספינות מלחמה מובהקות במיוחד, לכוחות הימיים שלהן תפקיד חשוב בשמירה על האינטרסים הימיים שלהן, המתמודדים עם אתגרים כמו הברחות, פיראטיות והגירה בלתי חוקית.

בין מדינות אפריקה, לחמש מדינות יש ציים חזקים ויעילים, שהם כדלקמן:

• מצרים: במקום הראשון באפריקה ושלוש עשרה בעולם הצי שלה כולל 245 ספינות צבאיות ו-8 צוללות.

• אלג'יריה: מדורגת במקום השני באפריקה וה-15 בעולם. בבעלותה 201 ספינות ו-6 צוללות הפועלות לאורך חופיה.

• ניגריה: היא תופסת את המקום השלישי באפריקה והעשרים ושניים בעולם, וכוחות הצי שלה מורכבים מ-163 אניות.

• מרוקו: מדורגת רביעית באפריקה ועשרים וחמש בעולם, עם כוח ימי של 121 ספינות מלחמה.

• קמרון: היא המדינה האפריקאית החלשה ביותר מבחינת כוחות ימיים, לפי אתר "Wisevoter", יש לה רק 60 ספינות צבאיות והיא מדורגת במקום הארבעים ותשע בעולם.

אתר "Wisevoter" הציג סיווג עולמי של ציי מדינות ימיות, הכולל 144 ציים, ובפסגה נמצאות סין, רוסיה, צפון קוריאה וארה"ב.

1. סין: נמצאת במקום הראשון בעולם, עם 730 ספינות מלחמה, והיא המדינה האסייתית הגדולה ביותר, המבקשת לפתח כל הזמן את הצי שלה. הצי הסיני כולל ספינות וצוללות שונות, כולל נושאות מטוסים, משחתות ופריגטות.

2. רוסיה: היא במקום השני בעולם, עם 598 ספינות ימיות ו-49 צוללות, ואחריה צפון קוריאה במקום השלישי בעולם, עם 519 ספינות ו-71 צוללות.

3. ארה"ב: מדורגת במקום הרביעי בעולם, עם צי של 484 ספינות מלחמה.

 

מסגרת ברגמיני.. החיה האירופית שעובדת עבור הצי המצרי

קרדיט: דפנס ערביכ