נתניהו מדגיש ברקע המו"מ עם סעודיה: הגולן ישאר בריבונות ישראל לעד

אתמול, יום רביעי, 9 באוגוסט, טען ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי האזור שישראל שחררה מסוריה ב-1967 יישאר בריבונותה לעד.

הדברים נאמרו במהלך חופשה של נתניהו ורעייתו שרה לרמת הגולן, השם ם ביקרו באזור הבילוי בחרמון סמוך לגבול עם סוריה, ודבריו נאמרו במהלך הביקור בו שוחח עם חיילי גדוד הנח"ל שנפרס באזור.

נתניהו אמר, "זה מעורר הרבה תחושות בתוכי, במיוחד נוסטלגיה לעבר, כשהייתי חייל ומפקד והשתתפתי כאן במבצעים שונים, בעיקר בשלג… טוב להיות כאן במזג אוויר שמשי, צופים בהתפתחות ברמת הגולן, עליה אנו עובדים כולם ביחד, ולראות את החיילים שלנו עומדים על האדמה שתהיה לעד בריבונות ישראל".

בדצמבר 2021 אישרה ממשלת ישראל, בראשות נפתלי בנט אז, במהלך מושב שקיימה במושב "מבוא חמת" בגולן, את התוכנית שמטרתה להכפיל את מספר היהודים בגולן עד 2030 , ויחזק את הריבונות הישראלית על אדמות הגולן.

באותה עת יזם סנדק ההתיישבות באיו"ש , ראש הממשלה נפתלי בנט, בשותפות עם שר המשפטים הישראלי, גדעון סער, את תוכנית האני מאמין שלו ב"ישראל השלמה". התוכנית מקצה תקציב ראשוני של מיליארד דולר שנועד למשוך 23,000 יהודים לגור ברמת הגולן.

רמת הגולן שוכנת מדרום לנחל הירמוך, מצפון לחרמון, ממזרח למישורי חורן ולאזור הכפרי של דמשק, ומשקיפה על אגם טבריה ואגם החולה, במערב הגליל. 

העיר קוניטרה היא העיר החשובה ביותר ברמה, 50 קילומטרים מערבית לדמשק.

Golan Heights | History, Map, & Facts | Britannica

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט למפה: ויקיפדיה