פוטר איש הכספים של החמאס בעזה המקורב לסינוואר. מה מאחורי?

נמשכים הקרבות הפנימיים בצמרת חמאס. לפי דיווחים, הנהגת חמאס בקטר פיטרה את אחד מאנשי הארגון הבולטים – רוחי מושתהא (בתמונה) – מתפקיד האחראי על תיק הכספים בלשכה המדינית. העילה היא מעורבותו בשחיתות ובמעילה בכספי הארגון.

מקורות מסרו כי מושתהא, המקורב למנהיג התנועה בעזה, יחיא סינוואר, היה מעורב בפרשת הונאה הקשורה לחברת "טכנו אלית מדיה להדרכה והשקעות טכנולוגיה". מדובר בחברה ששייכת לחמאס שהחלה כנגדה חקירה בעזה לפני מספר שבועות לאחר תלונות רבות מצד משקיעים קטנים שם שהם "נעקצו" על ידי החברה. לפי אותם מקורות, בחמאס הופתעו מהמקרה מאחר שראו במושתהא איש עסקים בעל ידע נרחב.

לפי המקורות, את מקומו של מושתהא תפס מנהיג אחר בתנועה, איסמעיל ברהום אבו מוחמד, שזוכה להערכה מצד הבכירים. לפי מספר גורמים, הסיבה לפיטורים, בנוסף למעורבות בשחיתות, נובעות מהסכסוך המתמשך בין מנהיגי חמאס עזה לחמאס חו"ל, בעיקר בכל הקשור לשליטה במשאבים הכספיים של הארגון.

הערה ברקע הכתבה: כל צמרת החמאס בעזה שקועה עד צוואר בים של חיתות ולמעשה רוב הכסף המגיע כתרומות לתושבי עזה נגנב על ידי בכיריה. האיש שהודח יודע דבר וחצי דבר על שחיתות הממונים עליו אלא שהוא לא פותח את הפה ובזה ניתן לו לפרוש מהארגון כשבחזקתו נשארים כל הכספים שהצליח לגנוב. אלמלא גנב סביר שרוב הכסף היה נגנב על ידי בכירים אחרים.  הגונב מגנב פטור ? 

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות