ממשלת גרמניה שוקלת לגרש חברי חמולות "פושעים" גם אם לא הורשעו

  • ממשלת גרמניה שוקלת את האפשרות לגרש אנשים המשתייכים למה שהיא תיארה כ"חמולות פליליות", ללא קשר אם הורשעו בעבירות פליליות.
  • משרד הפנים הפדרלי, בראשות ננסי ויסר, הציע לגרש בני חמולות פליליות גם אם לא ביצעו פשע.
  • מטרת השינוי המוצע היא "לאפשר לחברים מבני חמולות להיות מגורשים ביתר קלות בעתיד".

ממשלת גרמניה שוקלת את האפשרות לגרש אנשים המשתייכים למה שהיא תיארה כ"חמולות פליליות", ללא קשר אם בכלל הורשעו בעבירות פליליות.

העיתון הגרמני " Suddeutsche Zeitung" דיווח ביום ראשון כי משרד הפנים הפדרלי, בראשות ננסי וסר, מציע לגרש בני חמולות פליליות גם אם לא ביצעו פשע.

ההצעה מדגישה כי "חברי קהילות פשע מאורגן צריכים לאבד את זכות המגורים שלהם, ללא קשר אם הורשעו פלילית". העיתון ציטט דוברת מטעם המשרד שאמרה כי מטרת השינוי המוצע היא "לאפשר את גירושם של בני החמולה ביתר קלות בעתיד".

הרחבת תקנת הגירוש בחוק ההגירה הגרמני

מהדו"ח עולה כי עד היום קיימת רק רגולציה מקיפה בדומה להצעה שהועלתה בחוק ההגירה בתחום הלחימה בטרור עצמו".

כעת, על פי הדיווח, תורחב תקנה זו כך שתכלול את "טיוטת הדיון" שהופצה על ידי השרה וסר, כך שאותו דגש יש להחיל גם על אנשים המשתייכים למה שמכונה "מבנה החמולה".

המקור ציין כי טיוטת הדיון התבססה על תוצאות פגישה פדרלית שהתקיימה במאי האחרון, שם סוכם באותה עת על שינויים שונים בחוק המקלט והזרים. דוברת משרד הפנים אמרה שהצעת החמולה לא הגיעה מקואליציית "הרמזור" (הסוציאליסטים, הליברלים והירוקים), אלא מכמה מדינות פדרליות. עם זאת, כעת יש "לדון אם תקנות כאלה מתאימות למדינות פדרליות ולארגוני גג עירוניים", נכתב בדו"ח.

חמולות וביטחון בגרמניה

הסכסוך של חמולות ערבים בערי גרמניה הפך לעניין המדאיג את רשויות הביטחון, שמסווגות אותו כעת כמעשה פלילי שהחוק הגרמני רואה זאת בחומרה, שלא לדבר על פעילותן של כנופיות ערביות בפשע מאורגן כמו גניבה , סחר בסמים, הלבנת הון, העלמת מס, אלימות והטלת פרוטקשין על חנויות, תושבים ואחרים.

בעשרים וחמישה בנובמבר 2020, הגרמנים היו בהלם מהידיעה על גניבת הכספת הירוקה מהמוזיאון בדרזדן בצורה "הוליוודית" כאשר הגנבים נעו בשקט מול מצלמות המעקב, גנבו כמיליארד יורו, ועזבו בשקט, למרות הקרבה של תחנת המשטרה למוזיאון.

באותה תקופה הפנו אצבעות לעבר כמה צעירים ממשפחות ערביות גדולות, המוכרות בתקשורת בגרמניה בשם החמולות הערביות.

באמצע יוני האחרון פרצה מריבה בין שתי קבוצות של בני חמולה סורית עם חמולות לבנוניות במדינת נורדריין-וסטפאליה שבגרמניה, במסגרתה היריבים השתמשו בסכינים ואלות לפני התערבות המשטרה הגרמנית לפתרון המַחֲלוֹקֶת. עם זאת, הריב הזה נמשך יותר משבוע, מה שהוביל לכוננות רחבה בקרב כוחות הביטחון הגרמנים. 

AlgeriaTimes

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונה: אלג'יריאן טיימס