מיליציית וגנר מקימה אנדרטת זיכרון להרוגיה במתקפה האמריקנית בסוריה

אתרי חדשות מקומיים במזרח סוריה דיווחו כי מיליציית “ווגנר” הרוסית בנתה אנדרטה בעיר דיר א-זור, במזרח סוריה, עבור ההרוגים בתקיפה האמריקנית ב-2018.

 מהאתר “א-שרק ניוז” נמסר כי מיליציית “ווגנר” בנתה את האנדרטה הזו בסיסמה “לא נשברנו, לא הובסנו” בעיר דיר א-זור, לזכר הלילה שבין 7 ל-8 בפברואר , 2018, כשניסתה לחצות לעבר אזורי הכוחות הדמוקרטיים הסורים “SDF” והתעמתה עם הצבא האמריקאי , מה שגרם לה לסגת לאחר שאיבדה מספר רב של לוחמים. מספר ההרוגים המדוייק לא נחשף מעולם אך ההערכות הן שמספרם היה בין 200 ל-300 לוחמים הרוגים.

יש לציין כי התקיפה האמריקאית על כוחות ווגנר החלה רק לאחר העברת אזהרה מסודרת לכוחות הרוסים שלא להתקדם לעבר השטח האמריקאי בדרום מזרח סוריה, באזור אלתנף. אזהרה שהרוסים החליטו להתעלם ממנה ושילמו על כך מחיר דמים נורא.

מיליציית וגנר החלה לפעול בסוריה ב-2015, שם נלחמה באכזריות לצד כוחות המשטר, וכן פעלה לשמירה על שדות הנפט, בדיר א-זור שבמזרח סוריה. 

מדיווחים בתקשורת עולה כי מיליציית “ווגנר” נמצאת בשדות הנפט במדבר (באדיה) הסורי, בנוסף לנוכחותה בשטח הכפוף להבנות של טורקיה ורוסיה, המכונה “אזור הסלמה”, וכן בשורותיה יותר מ-3,000 מתגייסים סורים בפיקודם, בתוך ומחוץ לסוריה, וחלק מהמגוייסים אף נשלחים לחו”ל. 

קרדיט: בלדי ניוז