מחפש רילוקיישן? גרמניה זקוקה ל-7 מיליון עובדים חדשים ב-200 מקצועות

המספרים שהוכרזו משתנים לגבי הצורך של גרמניה בעובדים זרים , כמו גם מספר המקצועות או המשרות הפנויות שיש לה, אך הקונצנזוס הוא שגרמניה צריכה בדחיפות למלא משרות פנויות, במיוחד במשרות הדורשות כישורים טכניים.

בעוד שמספר העובדים המיומנים והעובדים הדרושים לכלכלה הגרמנית משתנים ממכון כלכלי אחד למשנהו, לשכת המסחר והתעשייה הלאומית מאשרת שהמגזרים הכלכליים השונים יזדקקו עד לשנת 2035 ל-7 מיליון עובדים חדשים, ומשרד העבודה הפדרלי פירט בדו"ח האחרון שלו את המקצועות הסובלים ממחסור בכוח אדם מיומן עבור בין 148 ל-200 מקצועות שונים, ואחוז הצעות העבודה שחברות לא הצליחו למלא עקב מחסור בכוח אדם מיומן הגיע ל-50%.

המשרד ייחד את מקצועות הבריאות , הרפואה, הבנייה, השירותים, החקלאות, הרוקחות, המסחר הקמעונאי, האינפורמטיקה ומקצועות רבים נוספים שבהם חברות מחפשות ללא הצלחה עובדים ועובדים מוסמכים.

קנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, אישרה לפני עזיבתה חוק שהקל על כניסת עובדים זרים לשווקי העבודה , אך הוא לא הספיק כדי למלא את המחסור, וגם לא כדי להפוך את גרמניה לאטרקטיבית עבור מאות אלפי העובדים המומחים שהכלכלה זקוקה להם. 

ألمانيا بحاجة إلى 7 ملايين موظف في 200 مهنة.. هل أنتم مهتمون؟ – رسالة بوست

קרדיט: רסאלה פוסט

 

עם החרפת בעיית התעסוקה בגרמניה, הבינה הממשלה את הצורך להעניק יותר הקלות והטבות כדי למשוך עובדים מיומנים מחו"ל, והחוק החדש פתח את גרמניה בפני זרים והקל עליהם את ההישארות במדינה.

החוק החדש נועד להקל על הבאת עובדים זרים מיומנים לשווקי העבודה ולהפוך את השווקים הללו לאטרקטיביים יותר למאות אלפי עובדים ועובדים מוסמכים להם זקוק המשק מדי שנה.

החוק החדש מכיל סעיף שלא היה קיים בעבר, והוא שהאדם הנוגע בדבר מקבל אשרת "שנגן" המקנה לו את הזכות להגיע לגרמניה כתייר לתקופה של 90 יום, ובתקופה זו. הוא יכול לחפש עבודה, בין אם באמצעות מכרים ובין אם בלעדיהם, וברגע שהוא מקבל הזדמנות לעבודה, הוא יכול לשנות את הויזה שלו לאשרת עבודה.

בין התעשיות שנפגעו הכי קשה מהמחסור בכוח אדם בגרמניה, כפי שהוזכר על ידי אתר האינטרנט של ממשלת גרמניה הפדרלית https://www.make-it-in-germany.com/en/working-in-germany/professions-in-demand, הם מהנדסי חשמל ומומחים ב-IT, מטפלים, אחיות, אנשי מקצוע בתחום הסעדה, עובדי אירוח ומלונאות.

יש יותר מ-6,000 משרות פנויות במגזרי הבריאות, ההוראה וההדרכה.. וניתן לעקוב אחר הזדמנויות העבודה הזמינות דרך הקישור הבא: https://www.make-it-in-germany.com/en/working .

הטבלאות המצורפות באתר לנושא מציגות את סוגי המשרות השונות בהן ניתן לעבוד כיום בגרמניה, וכן את השלבים להגשת מועמדות או הצטרפות לכל אחת מהן.

ألمانيا بحاجة إلى 7 ملايين موظف في 200 مهنة - YouTube

קרדיט: אלערבי אלגדיד