"ניוזוויק": איראן הקימה יחידה מיוחדת לתקיפת מטרות אמריקאיות וישראליות

המגזין האמריקני "ניוזוויק" חשף מסמך מודיעיני, בו נכתב כי איראן ציידה יחידה חמושה המורכבת מאלפי לוחמים ממספר לאומים, המסוגלת לבצע תקיפות נגד כוחות אמריקאים בסוריה ובישראל. 

גורם רשמי בסוכנות ביון המזוהה עם מדינה בעלת ברית לארה"ב אמר כי הדיוויזיה, שאיראן כינתה "אימאם חוסיין", קשורה ל"כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, היא בעלת יכולות חזקות לביצוע משימות אלו. 

הבכיר הוסיף כי המיליציה החמושה "אימאם אל-חוסיין" ביצעה תקיפות עם אמצעי לחימה מונחים מדויקים, מל"טי תקיפה וריגול, ומגוון רחב של כלי נשק קל נגד חיל המצב של צבא ארה"ב באזור אלתנף שבדרום מזרח סוריה, באוקטובר 2021.

הבכיר אישר כי המיליציה פתחה במתקפות נגד ישראל בינואר 2019, תוך שימוש בטילי קרקע-קרקע, מתקפת רקטות ביוני 2019 וניסיון תקיפה של מל"טים באוגוסט 2019, שדווח אז כי יורטו על ידי הצבא הישראלי. 

על פי המסמך, מתוכננות תקיפות נוספות נגד שתי בעלות הברית, בעוד שגורם המודיעין ציין כי הדיביזייה הנאמנה לאיראן נערכת ומגייסת יכולות כדי להוות איום על כוחות ארה"ב בסוריה ובישראל. 

דיוויזית "אימאם חוסיין" הוקמה בשנת 2016 בפיקודו של מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני, שחוסל בשנת 2020 בתקיפה אווירית אמריקנית בעיראק. לפי מסמך המודיעין הדיוויזיה מייצגת כוח קרבי רב-לאומי המורכב מאלפי לוחמים מסוריה, לבנון, ומדינות אחרות כמו אפגניסטן, פקיסטן וסודן.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות