האקרים סינים פרצו למייל של שגריר ארה"ב בסין. יש השלכות לגבי ישראל?

ביום חמישי, 29 ביולי, כתב הוול סטריט ג'ורנל, בציטוט מספר מקורות יודעי דבר, כי האקרים הקשורים לבייג'ינג קיבלו גישה לחשבון האימייל של ניקולס ברנס, שגריר ארה"ב בסין, במבצע ריגול, ונראה שמאות אלפי מיילים פרטיים של ממשלת ארה"ב נוטרו.

על פי דיווח זה, חשבון הדוא"ל של דניאל קרייטנברינק, סגן מנהל מחלקת מזרח אסיה של מחלקת המדינה האמריקנית, נפרץ גם הוא במבצע ריגול גדול יותר שנחשף על ידי מיקרוסופט בתחילת יולי.

בהצהרה כי היא חוקרת את פעולת הריגול הזו, סירב משרד החוץ האמריקאי למסור פרטים נוספים והגביל את עצמו באמירה: "מסיבות ביטחוניות, בשלב זה, לא נספק מידע נוסף על אופי והיקף הדליפה הזאת הקשורה לתחום אבטחת הסייבר".

כך גם הוזכרו שמותיהם של ברנס וקרייטנברינק לצד ג'ינה ריימונדו, שרת המסחר של ארה"ב, ששלושתם הם כרגע הקורבנות היחידים ממתקפות הסייבר הללו ששמותיהן פורסמו ברבים.

בשבוע שעבר הודיעה מיקרוסופט כי עקב פרצת אבטחה בתוכנת החברה, האקרים סינים קיבלו גישה לחשבונות המייל של מספר משרדי ממשלה בארה"ב ולקוחות נוספים של החברה.

מיקרוסופט ושגריר סין בוושינגטון לא הגיבו לדיווח היום בוול סטריט ג'ורנל, אך משרד החוץ של סין התייחס בעבר להאשמה במתקפות סייבר הקשורות לממשלת סין כ"מידע כוזב".

מנגד, מיקרוסופט הודיעה ביום חמישי כי תציע מוצרי אבטחה בחינם לאחר שספגה ביקורת על כך שגבתה מלקוחות כדי להגן עליהם מפני התקפות סייבר , וכשלה לכל אורך הדרך.

החברה אמרה שכלי האבטחה הדיגיטליים הללו יהיו זמינים בחינם לכל לקוחותיה בחודשים הקרובים. (קרדיט: רדיו פרדה)

ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره حملات سایبری هکرهای چینی - مشرق نیوز

קרדיט: משרק ניוז

 

הערה ברקע הידיעה: לנו לא נותר אלא לשאול האם אותם האקרים סינים , לאחר שחדרו למערכות המחשב של השגריר האמריקאי אצלם , הצליחו להמשיך במסעם ה"סייברי" לשרתי משרד החוץ האמריקאי ,המאובטח לעילא ולעילא , יש לשער , ומשם הגיעו גם לתיבת הדואר של שגריר ארה"ב בישראל המקבל חומר מודיעיני רגיש ביותר שנאסף בעיקר מכל אזור הים התיכון ואף יותר מזה ? האם מערכות המיחשוב האמריקאיות מהוות סיכון לביטחון ישראל ?   צריך לצאת מתוך נקודת הנחה, בלית ברירה , שהתשובה בהחלט חיובית, עם כל המשמעויות הקשורות. יש לשקול כבר עכשיו שינוי בקונספציית התקשורת בין 2 המדינות.

וגם שווה לראש ממשלת ישראל , נתניהו, לשים לב, אם בזמן ביקורו הקרוב בסין הצד שכנגד לא " מכניס" לו בסיוע חומר שלא אמור להיות אצלם ? 

שווה גם לזכור את דבריו של קצין אמריקאי בכיר ביותר, בדרגת אדמירל , שהיה ראש הרשות לפיתוח אמצעי לחימה בצבא ארה"ב שאמר לפני מספר שנים שתמיד יש לו הרגשה שהסינים מציצים לו בחומר מאחורי גבו כל פעם שהוא קורא אותם מעל הצג שמולו.