רוסיה: מערכות מטוסים אמריקאיות "פגעו" במטוס רוסי בשמי סוריה

אתמול, יום חמישי (20 ביולי), הודיע ​​מרכז הפיוס הרוסי בסוריה כי נרשמה "פגיעה" במטוס של חיל האוויר הרוסי, שהגיעה ממערכות ההנחיה של מטוס קרב אמריקאי F-16, במהלך טיסה מתוכננת לאורך הגבול הדרומי של סוריה.

סגן ראש המרכז הרוסי, אולג גורינוב, חידש את האשמותיו על כוחות "הקואליציה הבינלאומית למלחמה בטרור" בראשות ארה"ב בביצוע הפרות של פרוטוקול אי הסכסוך בסוריה, והצביע על כך שה"מרכז" רשם 12 הפרות של פרוטוקולי אי הסכסוך ביום אחד, רובם טיסות של כטב"מים שלא תואמו עם הצד הרוסי  – כך דיווח אתר החדשות "רוסיה היום".

גורינוב הסביר כי נצפו 10 הפרות של המרחב האווירי הסורי, על ידי 4 זוגות של מטוסי קרב מדגם "F-16" וזוג אחד של מטוסי קרב מדגם "ראפאל" של כוחות הקואליציה האמריקאית, באזור אל-תנף, המהווה חלק ממסדרון טיסה של חברות תעופה בינלאומיות".

ביום ראשון האחרון טס מטוס קרב רוסי סמוך למטוס סיור אמריקאי במרחב האווירי של סוריה, מה שאילץ אותו לטוס בצורה לא בטוחה תוך סיכון  חיי ארבעת אנשי הצוות האמריקאים.

גורמים אמריקאים אמרו כי התקרית הייתה הסלמה משמעותית בשורה של עימותים בין מטוסים אמריקאים לרוסים בסוריה בשבועות האחרונים, והדגישו כי פעולת היירוט של מטוס ה-Su-35 הרוסי הפריעה ליכולת של הצוות האמריקני להפעיל את מטוס ה-MC-12 שלהם בביטחה.

המרכז הרוסי לפיוס בסוריה מודיע באופן שוטף על הפרות של כוחות "הקואליציה הבינלאומית" בנושא בטיחות הטיסות בסוריה.

מאידך, מספר התקריות של מטוסים רוסיים שיירטו מטוסים אמריקאים במרחב האווירי של סוריה, בנוסף למטוסים רוסיים שטסו מעל בסיסים אמריקאים בסוריה, גברו במהלך החודשים האחרונים.

הערה ברקע הידיעה: הצד הרוסי לא פירט למה הוא התכוון כשאמר " נרשמה פגיעה במטוס של חיל האוויר הרוסי, שהגיעה ממערכות ההנחיה של מטוס קרב אמריקאי F-16, במהלך טיסה מתוכננת"  אך ככל הנראה מדובר בהפעלת "פינג" ממכשירי הרדאר של המטוס האמריקאי שסימן לרוסי שהוא על הכוונת ועליו להסתלק מהאזור.

קרדיט: בלדי ניוז