נחשף מנגנון החלוקה החדש של המענק הקטארי בעזה

המשרד לקידום חברתי בעזה חשף – זה מנגנון החלוקה החדש של המענק הקטארי.

דוברת המשרד לקידום חברתי ברצועת עזה, עזיזה אלכחלות, חשפה אתמול את מנגנון החלוקה החדש של המענק הקטארי. כל הפרטים בכתבה הבאה:

עשרות אלפי משפחות נוספות, לצד ירידה במספר הפעימות:

בדבריה חשפה אלכחלות כי 27,000 משפחות חדשות יזכו להנות מהמענק הקטארי החל מהחודש הבא, זאת בנוסף ל-39,000 משפחות נוספות הממתינות לקבלת אישורים סופיים.

ע"פ נתוני המשרד, מאז החלה חלוקת המענק הקטארי בשנת 2018, אושרו מענקים ל-169,000 משפחות נזקקות, אך כיום עומד המספר על 96,000 בלבד.

אלכחלות הסבירה כי מרבית המשפחות הורדו מרשימת הזכאים לאחר שבני משפחותיהם קיבלו היתרי עבודה בישראל, ואילו השאר הוסרו מסיבות אחרות כמו: גרושות שהתחתנו מחדש, אזרחים שהחלו עבודה חדשה, השעיה חריגה מהאו"ם ומקרי מוות.

 שינוי נוסף במנגנון חלוקת המענק הוא במספר הפעימות. ע"פ המנגנון החדש, משפחות ותיקות יהיו זכאיות לקבלת מענק פעמיים בתקופה של שלושה חודשים. ואילו המשפחות החדשות שהצטרפו יהיו זכאיות לקבלתו אחת לחודשיים.

לחובבי המספרים, המשמעות היא שמשפחה ותיקה תקבל 800$ בשנה, בהשוואה ל 1200$ במנגנון החלוקה הקודם – זאת לעומת משפחה חדשה שתהנה מ-600$ בלבד.

***
חשוב לציין – סכום המענק הקטארי עומד על כנו ולא השתנה. מדובר בשינוי פנימי במנגנון שסביר להניח בוצע בתיאום עם ישראל.

נראה שברצועת עזה מנצלים את העובדה שעשרים אלף פועלים נכנסים מידי שבוע לעבוד בישראל, על מנת להגיע לכמה שיותר משפחות נזקקות.
מנגד, הירידה במספר הפעימות עלולה להוביל לתוצאה הפוכה.

Qatar Fund for Development contributes US$ 1 million for cash assistance to  Palestine refugees in Syria | UNRWA

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם "המוח'אבראת"   קרדיט לתמונה: UNRAWA