גם מזכ"ל האו"ם מזהיר מפני המצב החמור בין חיזבאללה לישראל

בעקבות המתיחות בגבול ישראל -לבנון : מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס מזהיר מפני סכנת הסלמה "עם השלכות חמורות" -כך הכתיר בשבת אתר החדשות בשפה הצרפתית "ל'אוריינט ל'ג'ור" את כותרתו הראשית.

בכתבה מצוטט מזכ"ל האו"ם המביע את זעמו על "הסטטוס קוו הפוליטי הבלתי בר-קיימא" השורר בלבנון.

בכתבה שראתה אור בשבת, הזהיר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, מפני "הסלמה עם השלכות חמורות" בגבול בין לבנון לישראל אם גורמים שונים לא ישימו קץ להפרותיהם של הקו הכחול ". אני חוזר על פנייתי אל כל הצדדים ליישם במלואו את החלטה 1701 (2006) ולהפסיק להפר אותם .

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום שישי הקרוב לגבי החלטה 1701.

"המשך התקריות והאירועים  בסמוך לקו הכחול, לרבות ירי באוויר, שימוש ברימוני עשן והלם, הצבעת נשק ויידויי אבנים, מעוררים דאגה. התייצבות ישירה בין צבא הגנה לישראל לצבא לבנון. כמו גם בין יחידים לצבא ההגנה לישראל יש פוטנציאל להוביל להסלמה, עם השלכות חמורות".   (קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב)

 

עוד כתבה בנושא: 

הערה ברקע הידיעה:

חיזבאללה שש למלחמה כבר שנים. ולא כי הוא חושב שינצח.
הם עוברים תהליך שחמאס כבר סיים – השתלטו כארגון טרור ו 'צבא התנגדות חמוש' על כל לבנון, החל מתפקידים בכירים בצבא ועד לשרי מפתח בממשלה ופקידי ציבור.
ועכשיו הם מגלים שיש להם אחריות על התושבים.
את האסון הכלכלי שהמיטו על לבנון , לא ניתן לתקן. הלירה הלבנונית בשפל כל הזמנים, בנקים מחזיקים בכספי אזרחים כערובה כבר מעל שנתיים בלי יכולת למשוך כספים, דלק כמעט ואין להשיג לאזרח הפשוט, הפסקות חשמל יזומות למשך שעות וימים, אפילו מים זורמים לא ניתן לספק יותר לכל הבתים.

למרות השנאה לישראל, האצבעות המאשימות מופנות לחיזבאללה. וחיזבאללה לא יודע איך לצאת מהמשבר הזה. נראה כי רק אסון גדול יעזור לשיקום לבנון המושחתת מהיסוד. הפטרון מקרון לא מוכן לסייע ללא רפורמה שלטונית, לה חיזבאללה מתנגד בתוקף.
אפשר ורק מלחמה עם ישראל שתוביל לחורבן המדינה, תהווה זרז ואף מנוף לחצים על אומות העולם לשקם את הלבנונים המסכנים ללא תנאי.
בוא נאמר שזה לא צולח להם עד כה, והשקר שלהם נחשף. אפשר לראות את היחס מצד האו"ם בהודעה האחרונה שצוטטה כאן, בין השורות האו"ם מאשים את חיזבאללה באקסלציה ופחות את ישראל.

קרדיט: ניר מקבוצת נציב