לציון 17 שנים למלחמת לבנון השנייה מעלה נסראללה את טון האיומים

נסראללה מאיים: “אדמות חוות שבעא וצפון עג’ר שייכות ללבנון. לוחמינו יגיבו לכל תקיפה על האוהלים”

מזכ”ל ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה, נשא בסוף שבוע שעבר נאום מיוחד לציון 17 שנים למלחמת לבנון השנייה. מצורפים עיקרי דבריו:

בפתח דבריו התייחס נסראללה לסאגת שריפת הקוראן בשוודיה, וטען כי למי ששרף את הקוראן יש קשרים עם המוסד הישראלי, אשר מעוניין לזרוע מחלוקת בין הנוצרים למוסלמים. נסראללה הודה לכמורה הנוצרית על הגינוי שהוציאה, ודחק בתושבי האזור לדרוש מהממשלה לנקוט עמדה נוקשה וחריפה יותר בנושא השריפה.

כעת עובר נסראללה להתייחס להשלכות מלחמת לבנון השנייה, לפי ראות עיניו.
לדבריו, ישראל וארה”ב הודו לא פעם כי הם נחלו כישלון במלחמה. “הניצחון הניח את היסודות למשוואת הרתעה שקיימת עד היום, בעוד היא הולכת ונשחקת בצד השני” אומר, ומוסיף – “האוייב הישראלי השתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו למנוע את התחזקות ההתנגדות בלבנון, ובכל זאת לא הצליח בכך”.

 

בשלב זה עובר נסראללה להתייחס למבצע בג’נין, בניסיון לייצר הקבלה לתוצאות מלחמת לבנון השנייה.  לדבריו, ישראל ניסתה להשיב את ההרתעה במרחב אבל היא קיבלה תוצאה הפוכה לחלוטין. “העדות לכך היא המשך פעולות ההתנגדות הפלסטינית בגדה המערבית”

כעת מגיע החלק המרכזי בראיון שלשמו התכנסנו.

בהתייחסותו לסוגיית האוהל בגבול מתריס נסראללה ואומר כי האדמות עליהן הוא הוקם שייכות ללבנון. “אנחנו רוצים להקים מגדל ומסעדות באדמות חוות שבעא השייכות לנו. מה יש להם עלינו?” (מתכוון לכך שאין לישראל מה לעשות בנידון) – אומר ומאיים: “ישראל לא העיזה לפעול עד כה נגד האוהל. למה? כי היא יודעת שזה לא יעבור בשתיקה. אני אומר לכם, זה לא יעבור בשתיקה. הלוחמים שלנו יודעים מה לעשות אם האוהל יותקף”.

נסראללה התייחס גם לפציעתם של לוחמי החיזבאללה היום בגבול, ומסר כי הוא ממתין לתוצאות החקירה שנפתחה בנושא.

 

בשלב זה עובר נסראללה להתייחס לדיווחים האחרונים בדבר משא ומתן לתיחום הגבול היבשתי בין שתי המדינות. לדבריו, אין ולא מתקיים מו”מ לתיחום הגבולות היבשתיים. לטענתו, הגבולות ידועים עוד מהמאה ה-20. “יש 13 נקודות שונות לאורך הגבול מהם ישראל צריכה לסגת”. אומר ומתייחס לראשונה גם לכפר ע’ג’ר. “אין קשר בין הקמת האוהלים לבין סיפוח חלקו הצפוני של הכפר. האוייב הישראלי הקים גדר תיל סביב הכפר עוד לפני הקמת האוהלים”

“מה שקרה לאחרונה הוא שהאוייב סיים לבנות את החומה והפך את עג’ר לאיזור תיירותי. הקהילה הבינ”ל שמרה כל הזמן על שתיקה לנוכח ההפרות שמבצעת ישראל במרחב, אך פצתה את פיה והחלה להתרוצץ ברגע שהקמנו אוהל אחד בגבול”- אומר נסראללה בנאומו ומסכם – “יש בידנו את היכולת להחזיר את חלקו של הכפר לשליטה לבנונית”.

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח’אבראת    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות